۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کارآفرینان و سرمایه گذاران مجاهدان اقتصادی هستند، نه چپاولگران سرمایه!
کد خبر: ۱۹۴۲۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کارآفرینان و سرمایه گذاران مجاهدان اقتصادی هستند، نه چپاولگران سرمایه!

استاندار کرمان با تأکید براین‌که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مجاهدان اقتصادی هستند، نه چپاولگران سرمایه، گفت: دولت خود را موظف می‌داند که برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فرش قرمز پهن و زیرساخت‌ها را برای حضور آن‌ها فراهم کند.

کارآفرینان و سرمایه گذاران مجاهدان اقتصادی هستند، نه چپاولگران سرمایه!

استاندار کرمان با تأکید براین‌که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مجاهدان اقتصادی هستند، نه چپاولگران سرمایه، گفت: دولت خود را موظف می‌داند که برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فرش قرمز پهن و زیرساخت‌ها را برای حضور آن‌ها فراهم کند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه کویر، «علیرضا رزم‌حسینی» صبح امروز(پنج‌شنبه 13 خردادماه) در نشست مشترک هیئت امناء و شورای هماهنگی منطقه 8 آمایشی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با اشاره به این‌که استان کرمان 11 درصد مساحت کشور را در برگرفته است، افزود: استان کرمان با تنوع آب و هوایی و شرایط خاص اقلیمی ، 25 درصد باغات و رتبه نخست معدن را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: سیاست‌های اعتدالی که در دولت یازدهم در استان کرمان دنبال شد، کارنامه خوب و درخشانی را به همراه داشت و استان کرمان با توجه به‌وضعیت سیاسی کشور، توانست با شعار ولایت و توسعه بین گروه‌ها، جناح‌های سیاسی و ارکان حکومت همگرایی و هم‌افزایی ایجاد کند.

استاندار کرمان با تأکید بر این‌که سیاست اعتدالی می‌تواند از هرگونه افراط و تفریط پرهیز کرده و مقدمات توسعه استان را بوجود آورد، خاطرنشان کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی توانست با همگرایی میان ارکان حکومت کارنامه درخشانی از خود بر جا بگذارد.

رزم‌حسینی با اشاره به این‌که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مجاهدان اقتصادی هستند، نه چپاولگران سرمایه، گفت: دولت خود را موظف می‌داند که برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فرش قرمز پهن و زیرساخت‌ها را برای حضور آنها فراهم کند.

وی با اشاره به کارنامه مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان افزود: حجم معامله اقتصادی و سرمایه‌گذاری اجرا شده و در حال اجرای استان کرمان، 75 هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که در گذشته جنگ‌های سیاسی فرصت سرمایه‌گذاری و پیشرفت را از مسئولان گرفته بود.

استاندار کرمان در بخش دیگر سخنانش خطاب به هیئت امناء و شورای هماهنگی منطقه 8 آمایشی کشور گفت: نقش شما در توسعه استان‌ها، نقشی تعیین‌کننده است و تا زمانی که دانشگاه‌ها و خردمندان جامعه کنارگیری کنند، نمی‌توان شاهد هیچ‌گونه پیشرفت و توسعه‌ای در کشور بود.

رزم‌حسینی به دستاوردهای سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان کرمان اشاره و یادآور شد: استان کرمان به‌عنوان سومین استان پایلوت «اقتصاد مقاومتی» کشور انتخاب شده که باید سبک مدیریت جدید اجرایی کشور به‌صورت آزمایشی در این استان اجرا شود.

وی یکی از موفق‌ترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی را تمرکززدایی دانست و افزود: تمرکززدایی باید در عمل انجام شود نه با شعار.

استاندار کرمان با تأکید بر این‌که در حوزه سلامت، فرصت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد، خاطر نشان کرد: جامعه پزشکان باید خودشان سرمایه‌گذاران این حوزه باشند.

باید بر جمع‌آوری پول‌های خرد مردم در اقتصاد، متمرکز شویم

استاندار کرمان با بیان این‌که در کشور ما متولی توسعه وجود ندارد و می‌خواهیم در استان کرمان متولی توسعه را مشخص کنیم اظهار کرد: در همین این راستا استان به هشت زون اقتصادی تقسیم شده و با کمک همه مدیران دلسوز که استان قابلیت‌های خوبی برای اجرای «اقتصاد مقاومتی» دارد، تجربه‌ای از سبک مدیریت جدید خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه کویر، «علیرضا رزم‌حسینی» پیش از ظهر امروز 13 خردادماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که امیدواریم با امنیت پایداری که در کشور وجود دارد، زمینه تحقق واقعی توسعه که اقتصاد مقاومتی است، انجام گیرد، افزود: کاری که در استان کرمان صورت می‌گیرد، مبتنی بر دو بخش است و برنامه اول این است که اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر برنامه کشوری ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی پیش ببریم و بخش دیگر مربوط به برنامه‌های استانی و پیشنهادی استان کرمان است.

رزم‌حسینی با اشاره به امضای 75 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در استان کرمان تصریح کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان کرمان بیش از اینهاست و کسانی که موافقتنامه‌ها را امضا کرده‌اند، شرکت‌های نامدار و توانمند کشور هستند که از لحاظ مالی، توانایی فنی و علمی سرآمد هستند.

وی با بیان این‌که ما به‌عنوان دولت، تأسیسات و مجوزهای لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته و از آنها حمایت می‌کنیم و اطلاعات پروژه‌ها با شفافیت کامل وجود دارد، گفت: آنچه که می‌تواند آغاز کار باشد و به‌دنبال آن نیز می‌باشیم، تجهیز منابع مربوط به شرکت‌های اقتصادی استان است که روش‌های تجربه شده تجهیز منابع تاکنون 9 مورد است.

استاندار کرمان با بیان این‌که در همه دنیا سهم آورده در اقتصاد و شرکت‌های توسعه‌گرا 5 درصد است که بانک‌ها پشتیبانی می‌کنند، اظهار کرد: در ایران تاکنون سهم آورده سهامداران 15 تا 20 درصد برآورد شده و بانک‌ها این را می‌پذیرند.

رزم‌حسینی ادامه داد: بنابراین از مبلغ قراردادهای منعکس شده، سهم آورده همه سهامداران آماده است و بانک‌ها باید به پروژه‌ها که اقتصادی است، ورود کنند و صندوق توسعه ملی در بخش ارزی و ریالی همکاری داشته باشد.

وی با بیان این‌که بازار پولی و مالی و بورس، فروش سهام به مردم، فروش اوراق مشارکت، اوراق خزانه و ... نیز از دیگر روش‌های تأمین مالی پروژه‌های استان است، اظهار کرد: فروش سهام به مردم خیلی تعیین‌کننده است، چون هم‌اکنون هزاران میلیارد تومان پول سرگردان در اقتصاد ایران وجود دارد و باید بر جمع‌آوری پول‌های خرد مردم در اقتصاد متمرکز شویم و اگر مردم به شرکت‌های صاحب نام اعتماد پیدا کنند، سرمایه خود را خواهند آورد.

استاندار کرمان با بیان این‌که برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان براساس ابلاغیه وزیر کشور آماده شده و در ادبیات، گزارش و زبان مشترک فهم اقتصاد مقاومتی تدوین شده است، تصریح کرد: وفاق استانی می‌تواند اقتصاد مقاومتی را اجرا کند، چون با اختلاف و عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی که مأموریت آن‌ها کمک به نظام جمهوری اسلامی است، انجام کار امکان‌پذیر نیست.

وی با تأکید بر این‌که در استان کرمان اتفاق نظر خوبی وجود دارد و همه پروژه‌های استان با کار کارشناسی و قابل دفاع است، اظهار کرد: مطمئناً اگر الزامات، اختیارات و امتیازاتی که برای دولت دهم هزینه مالی ندارد، داده شود، با درایت و دلسوزی مدیران استان، می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را با سبک مدیریت جدید آزمایش کنیم.

استاندار کرمان گفت: پایلوت اقتصاد مقاومتی برای بیان سبک جدیدی از مدیریت در نظام اداری است و باید سازمان اداری و برنامه‌ریزی کشور در این راه همراهی کند تا سعی و خطا مبتنی بر درایت و تدبیر ایجاد کنیم که پس از موفقیت، به استان دیگر برویم.

وی با بیان این‌که در کشور ما متولی توسعه وجود ندارد و می‌خواهیم در استان کرمان متولی توسعه را مشخص کنیم، اظهار کرد: در همین این راستا استان به هشت زون اقتصادی تقسیم شده و با کمک همه مدیران دلسوز که استان قابلیت‌های خوبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی دارد، تجربه‌ای از سبک مدیریت جدید خواهیم داشت.

رزم‌حسینی تصریح کرد: ما به‌دنبال مدیران با انگیزه، دلسوز و متمول برای اداره کارها هستیم که اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های درون‌زا را پشتیبانی کند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان