۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خسارت دو هزار میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات کشور
کد خبر: ۱۹۴۲۱۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

خسارت دو هزار میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات کشور

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مساحتی بالغ بر ۳۷۲هزار هکتار از باغات کشور از سرمای اخیر خسارت دیدند، گفت: سرمای اخیر بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به کشاورزان ضرر زد.

خسارت دو هزار میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات کشور

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مساحتی بالغ بر 372هزار هکتار از باغات کشور از سرمای اخیر خسارت دیدند، گفت: سرمای اخیر بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به کشاورزان ضرر زد.

محمدعلی طهماسبی در سفر به شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از مجموع دو میلیون و 600 هزار هکتار باغات کشور، مساحتی بالغ بر 372هزار هکتار از سرمای اخیر خسارت دیدند.

وی میزان خسارت این باغات را بین صفر تا 30 درصد عنوان کرد و افزود: سرمای اخیر بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به کشاورزان ضرر زد.

طهماسبی تولیدات باغی را در سال گذشته حدود 16 میلیون تن برشمرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تولیدات باغی در سال جاری به 17 میلیون تن برسد.

به گفته وی، پسته بیشترین میزان صادرات را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

وی در پایان ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری را در زمینه تولید و صادرات محصولات باغی از جمله بادام، بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: تولید بادام این استان به 20هزار تن در سال می‌رسد و درآمد حاصل از فروش این محصول حدود 600 میلیارد تومان است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان