۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دایره المعارف کتاب دفاع مقدس قزوین تالیف می‌شود
کد خبر: ۱۹۴۱۸۳ نویسنده: سرهنگ طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل حفظ آثار استان:

دایره المعارف کتاب دفاع مقدس قزوین تالیف می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد: دایره المعارف کتاب دفاع مقدس استان قزوین تالیف می‌شود

دایره المعارف کتاب دفاع مقدس قزوین تالیف می‌شود

سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به تالیف دایره المعارف دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: برای تالیف این کتاب جلسات هماهنگی انجام شده و در مباحث شورای هماهنگی دفاع مقدس کارگروه‌ها با مدخل‌های دفاع مقدس مشخص شده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: هم اکنون 700 مدخل دفاع مقدس در استان شناسایی شده است که برای مستند سازی و نوشتن به پژوهشگاه دفاع مقدس تهران جهت تایید معرفی شده است.

مدیر کل حفظ آثار با بیان اینکه منتظر تایید مدخل‌ها هستیم، بیان کرد: به محض گرفتن تأییدیه از این پژوهشگاه، اقدامات مربوط به مستندسازی در کارگروه‌های علمی که برای این کار مشخص شده انجام می‌شود.

طاهرخانی درباره مدخل‌های شناسایی شده ابراز کرد:  تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس کار پرمحتوا و سنگینی است برای این کار باید مدخل‌ها به صورت جزئی شناسایی شوند.

وی در ادامه با اشاره شناسایی ریز و جزئی از مدخل‌ها تصریح کرد: ستاد پشتیبانی جنگی در دوران دفاع مقدس در سال 65 رزمندگان برای کمک رسانی مادی 1500 کامیون از استان قزوین با عنوان کاروان قدس امکانات، تجهیزات و اقلام جمع آوری و به جبهه اعزام کردند.

این مسئول خاطر نشان کرد: شهید بابایی نیز برای ما یک مدخل در استان است که اطلاعات این شهید بزرگوار جمع آوری و ثبت نشده است.

 طاهرخانی با اشاره به برنامه‌ریزی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین برای تدوین و چاپ کتاب دفاع مقدس عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گفته تا پایان سال جاری 30 جلد کتاب دفاع مقدس در این استان تدوین و چاپ می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار در پایان یادآور شد: الویت اصلی کنگره شهدای استان قزوین به ویژه 3000 شهید استان جمع آوری و تدوین دایره المعارف دفاع مقدس شهدای استان است.

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان