۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نمایندگان مجلس نهم استان قزوین چکاره می‌شوند/ گفتگو با حجت‌الاسلام حسینی و عباسپور
کد خبر: ۱۹۴۱۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۱۵:۱۱ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

نمایندگان مجلس نهم استان قزوین چکاره می‌شوند/ گفتگو با حجت‌الاسلام حسینی و عباسپور

صبح قزوین در مصاحبه با نمایندگان سابق مجلس جویای وضعیت شغلی آنها پس از اتمام دوره کاری مجلس نهم شده است.

نمایندگان مجلس نهم استان قزوین چکاره می‌شوند/ گفتگو با حجت‌الاسلام حسینی و عباسپور
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، استان قزوین در مجلس نهم صاحب 4 نماینده از حوزه‌های قزوین، البرز و آبیک، بوئین زهرا و آوج و شهرستان تاکستان بود که برای مجلس دهم فقط داود محمدی به دوره جدید راه پیدا کرد و بقیه نمایندگان دوره نهم یعنی حجت الاسلام حسینی، روح الله عباسپور و رجب رحمانی از ورود به مجلس دهم جاماندند.
در این بین به سراغ این سه نماینده سابق مجلس رفتیم و درباره وضعیت کاری آنها بعد از اتمام دوره کاری مجلس نهم جویا شدیم، البته رجب رحمانی نماینده تاکستان پاسخگوی تماس‌های مکرر ما نبود و در این گزارش فقط صحبت‌های حجت الاسلام حسینی و روح الله عباسپور بیان شده است.


حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، اذعان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی سعی نمایندگان در مجلس نهم حضور جدی و تاثیرگذار در این حوزه بود.
وی در ادامه افزود: البته بحث اقتصاد مقاومتی همکاری گسترده وهماهنگی دولت و مجلس را می‌طلبد که باید در مجلس دهم این موضوع با حمایت بیشتری از سوی دولت صورت بگیرد تا در سال اقدام و عمل شاهد اجرایی شدن برنامه‌های خوبی در حوزه اقتصادی بود.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه سه توصیه رهبری یعنی انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن از اولویت‌های اصلی مجلس دهم است، تصریح کرد: همه مسئولین برای خدمت به کشور و مردم باید به این سه خصلت پایبند باشند که نمایندگان دوره دهم در رأس این مسئولین قرار دارند.
وی درباره شرایط کاری خود با شروع مجلس دهم عنوان کرد: من یک طلبه هستم و به حوزه علمیه تعلق دارم، پس از اتمام ماه مبارک رمضان وضعیت کاری خود را مشخص می‌کنم.

برای آینده کاری خود هنوز به تصمیم قطعی نرسیده‌ام
روح الله عباسپور، نماینده سابق مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس درباره ویژگی‌های مجلس نهم ابراز کرد: برجسته‌ترین ویژگی مجلس نهم، روحیه استکبارستیزی بالای آن بود، همچنین تعامل و حمایت این مجلس از دولت در جهت گره گشایی از مشکلات مردم بسیار محسوس بود و بسیاری از جهت‌گیری‌های مصوبات مجلس در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور انجام می ‌پذیرفت.
وی در ادامه گفت: اولویت مجلس دهم و دولت باید بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مشکلات اقتصادی باشد.
نماینده سابق مردم آوج و بویین زهرا، یادآور شد: 16 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که باید برای حل مشکلات آنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی راه‌هایی درنظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: از مهمترین اشتباهات دولت این بود که مسائل اقتصادی را با مباحث سیاسی و دیپلماسی گره زد و بعد از تمام هزینه‌های سنگینی که از طرف ایران پرداخت شد، مشکلی از اقتصاد حل نشد.
عباسپور درباره ویژگی مهمی که باید در مجلس دهم نمود پیدا کند، اطهار کرد: مجلس باید روحیه انقلابی داشته باشه و این روحیه را حفظ کند، همچنین کارها باید به صورت جهادی انجام شود تا به نتیجه برسد.


وی افزود: مجلس و دولت باید اقتصاد مقاومتی را بسیار جدی بگیرند، در مجلس نهم در این زمینه قانون‌های خوبی تصویب کرد و قوانین دست و پاگیر رفع شد.
نماینده سابق مردم بوئین زهرا خاطرنشان کرد: مجلس باید نقش نظارتی خود را جدی بگیرد تا دولت هم در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد قابل انتشار به مردم انجام دهد.
عباسپور درباره آینده کاری خود پس از مجلس، اعلام کرد: از چند بخش از جمله داخل خود مجلس، پیشنهادهایی برای کار شده است؛ اما هنوز برای تصمیم به یقین نرسیده‌ام.
وی در پایان بیان کرد: البته برای وضعیت کاری ممکن است هیچ پیشنهادی را نپذیرم و با یک فراغ بال به کمک جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری بروم و سروسامانی به این موضوع بدهم.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان