۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از بی‌برنامگی مدیران رنج می‌برد
کد خبر: ۱۹۴۱۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

استاندارقزوین:

حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از بی‌برنامگی مدیران رنج می‌برد

استاندارقزوین گفت: باید به مدیران دستگاها و فرمانداران بخاطر بی برنامگی و بی توجهی به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تذکر جدی داده شود.

حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از بی‌برنامگی مدیران رنج می‌برد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی در جلسه کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی  که با عنوان قرارگاه فرهنگی در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید به مدیران دستگاها و فرمانداران بخاطر بی برنامگی و بی توجهی به حوزه های فرهنگی و اجتماعی تذکر جدی  داده شود و اگر تا دو هفته آینده نسبت به ارسال طرح ها و برنامه های خود در این عرصه اقدام نکنند از دریافت اعتبارات محروم خواهند شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است نسبت به عدم تخصیص بودجه وعتبارات به این دستگاه ها اقدام کند.

وی افزود: آن دسته از دستگاه‌ها‌یی هم که از اعتبارات ملی تغذیه می شوند، گزارش عملکرد آنها به وزارتخانه و سازمان مرکزی ارسال می شود و در گام بعدی نسبت به آنها تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار با تاکید بر برنامه ریزی و هماهنگی لازم از سوی معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی برای تجلیل و تکریم  شخصیت های فرهنگی استان بیان کرد: باید با استفاده از توان و ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی،شهرداری ها و دستگاههای فرهنگی و براساس یک برنامه زمان بندی  مشخص نسبت به شناسایی و تجلیل از شخصیت های فرهنگی و اثرگذار استان اقدام شود و این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

همتی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی نیازمند همگرایی و هم صدایی است، خاطرنشان کرد:بین مراجع و دست اندرکاران فرهنگی با بحث و رایزنی ،گفت و گو و تعامل باید اجماعی درخصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود و با گزارش اطلاعات و آمارهای علمی،دقیق و مستند درخصوص آسیب ها و معضلات اجتماعی و ارائه تحلیل های علمی و کارشناسی  بتوان به یک وحدت رویه در مقام عمل  و رفع ابهامات و سوأ تفاهمات دست یافت.

استاندار با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه خاطرنشان کرد: نمازخانه های بین راهی با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان باید تجهیز و باز باشد تا مسافرین بتوانند از این فضای معنوی استفاده کنند.

وی افزود: هر مسجد جدیدی که ساخته می شود باید با جامعیت و کارکردهای فرهنگی ،اجتماعی ،ورزشی و هنری ساخته شود و حوزه عمرانی الگویی در این زمینه معرفی شود و در ساخت پاساژها ، مراکز اقتصادی و تجاری ، مجموعه های فرهنگی و ورزشی باید یک نمازخانه تعبیه شود .

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر ضرورت خلاقیت و نوآوری در ترویج و فرهنگ سازی موضوع نمازاضافه کرد:  ترکیب هیات امنای مساجد نیازمند بازنگری است و در گام اول فرزندان این افراد جایگزین شوند  تا جابجایی فرزندان به جای پدران فضا برای ورود بیشتر و بهترجوانان به مساجد فراهم شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: باید با تشکیل کمیته ای از روسا و مسئولین فرهنگی دانشگاه ها، سازمان تبلیغات  اسلامی، دستگاه های فرهنگی و روحانیون در راستای ترویج ارزش ها و مضامین دینی و اخلاقی در بین نسل جوان برنامه ریزی و چاره اندیشی شود .

همتی بیان کرد: شهرداری ها ،رسانه های جمعی و  صداو سیما با فضاسازی زمینه و بستر را برای استقبال از ماه رمضان فراهم کنند که این امر قطعا" اثر زیادی در روحیات و باورهای جوانان و گرایش آنها به سمت این موضوعات خواهد داشت.

استاندار اظهار کرد: هر جلسه  ای  که در سطح استان  تشکیل می شود باید متناظربا آن جلسات شهرستانی از سوی فرمانداران تشکیل و ادارات کل استانداری و بویژه دفتر استاندار باید پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه مدیران دستگاه ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه برنامه های فرهنگی و اجتماعی پرداختند.
انتهای پیام/1404 



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان