۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۸۰ درصدی بلوک های زایمان در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی
کد خبر: ۱۹۴۱۴۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

افزایش ۸۰ درصدی بلوک های زایمان در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افزایش۸۰ درصدی بلوک های زایمان در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

افزایش ۸۰ درصدی بلوک های زایمان در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی
علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ در خصوص بلوک های زایمان برای ترویج زایمان طبیعی گفت: میزان بلوک های زایمان را برای ترویج زایمان طبیعی را حدود 80 درصد افزایش دادیم.

وی افزود: در تمام بیمارستان ها از فیروزکوه و دماوند تا شهر تهران این مراکز را گسترش داده ایم.

پیوندی در خصوص فعالیت دانشگاه شهید بهشتی در زمینه توسعه مراکز درمان ناباروری عنوان کرد: با توسعه و تجهیز مراکز درمان ناباروری و جذب نیرو برای این مراکز امکان دسترسی به خدمات را برای زوج های نابارور افزایش دادیم که به سیاست های تشویقی و تنبیهی برای افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین در بیمارستان های خصوصی ، دولتی و خیریه تحت پوشش دست یابیم.

وی تاکید کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز به شرایط مطلوب نرسیده ایم و امیدوارم با سیاست های تشویقی و تنبیهی به نتایج مطلوب در آینده نه چندان دور برسیم.

پیوندی در خصوص میزان کاهش سزارین در بخش دانشگاه بیان کرد: در 44 مرکز دولتی و خصوصی بلوک زایمان وجود دارد که سزارین در سال 93 نسبت به سال 92 به اندازه 5.71 درصد کاهش یافته است که در بیمارستان های دولتی 13.6درصد میزان سزارین کاهش یافته است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها در این زمینه موفق تر عمل کرده اند اما در بخش بیمارستان های دولتی و خصوصی نیاز به زمان و فرهنگ سازی بیشتری داریم  تا با همکاری انجمن های علمی زنان و زایمان بتوانیم به نتایج مطلوب برسیم.


انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان