۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عربستان در کارشکنی حج امسال به دنبال انتقام از ایران است
کد خبر: ۱۹۴۰۸۷ نویسنده: حجت الاسلام عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۱۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه استان قزوین:

عربستان در کارشکنی حج امسال به دنبال انتقام از ایران است

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: سعودی‌ها در حقیقت می‌خواهند ازجریان انقلاب اسلامی و حمایت ایران در کشورهای یمن و سوریه انتقام بگیرند.

عربستان در کارشکنی حج امسال به دنبال انتقام از ایران است

حجت الاسلام علی عباسی، رئیس حوزه علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به کارشکنی سعودی‌ها در حج تمتع ایرانیان در سال 95 اظهار کرد: آل سعود رژیم فاسدی است که مکه و مدینه را به اسارت گرفته و به بهانه‌های مختلف می‌خواهند مانع حضور شیعیان در حج شوند.

وی ادامه داد: این رژیم علاوه بر خیانت به شیعیان جهان به مردم عربستان نیز خیانت می‌کنند، رژیمی که طبق دموکراسی به کار نیامده و به صورت رژیم پادشاهی اداره می‌شود.

رئیس حوزه علمیه تصریح کرد: مشکل سعودی‌ها اعزام زائر به خانه خدا نیست بلکه این رژیم با وجهه انقلاب اسلامی مخالف است.

وی ادامه داد: سعودی‌ها در حقیقت می‌خواهند ازجریان انقلاب اسلامی در کشورهای یمن و سوریه  و همچنین حمایت کشور ایران از بیداری اسلامی در کشور‌های مختلف انتقام بگیرند.

عباسی با بیان اینکه استکبار دست از مسلمانان بر نمی‌دارد، عنوان کرد: متاسفانه همواره با پول‌های وهابی‌ها وعربستانی‌ها گروه‌های تروریستی تشکیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها شایستگی اداره مراسم حج و خانه خدا را ندارند، ابراز کرد: این رژیم با حج ابراهیمی و قرآنی مخالف است و با بی تدبیری و حادثه های مختلف در حج جان شیعیان جهان را به خطر می‌اندازند.

این مسئول ادامه داد: آل سعود وظیفه تامین امنیت و آرامش این موسم بزرگ و عظیم مسلمانان نیز متعهد شده اما همیشه با قصور‌های فاحش موجب غمناک کردن شیعیان در  کشورهای مختلف اسلامی شده است.

رئیس حوزه علمیه با اشاره به ظرفیت حج در وحدت اسلامی تصریح کرد: حج ظرفیت‌های عظیمی برای تقویت وحدت امت اسلامی و مقابله با نقشه دشمنان اسلام دارد و اگر از این ظرفیتها استفاده شود، بسیاری از چالش‌های جهان اسلام رفع خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اهداف رژیم آل سعود خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) و فرهنگ انقلابی همواره در تلاش برای روشنگری و بیداری اسلامی بوده است، آل سعود با این اقدام به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی است وهمچنین عدم حضور شیعیان انقلابی در مراسم حج و عدم نمایش شعائر اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان