۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین برخود با هنجارشکن جامعه را در مقابل با فساد بیمه می‌کند
کد خبر: ۱۹۴۰۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۳ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آبیک:

برخود با هنجارشکن جامعه را در مقابل با فساد بیمه می‌کند

امام جمعه آبیک با اشاره به اینکه برخود با هنجارشکن جامعه را در مقابل با فساد بیمه می‌کند، گفت: باید مقابل هنجارشکنان ایستادگی کنیم.

برخود با هنجارشکن جامعه را در مقابل با فساد بیمه می‌کند
به گزارش صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک در کمیته برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه‌های شهر آبیک با اشاره به اهمیت توجه به برنامه‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها متذکر شد: برنامه‌های فرهنگی می‌تواند در رشد و بالندگی و نیز آگاهی‌بخشی دانشجویان نقش بسیار مهمی را ایفا کند.
وی با تأکید بر اینکه باید جلوی افراد فاسد و هنجارشکنی را بگیریم، متذکر شد: اگر یکی از اعضای بدن به علت مشکلی مانند سرطان در حال نابودی است و نیاز به جراحی دارد باید آن را از بدن جدا کرد. افراد فاسد نیز مانند اعضا و جوارح سرطانی هستند که باید از بدن جدا کرد.
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در زمان جنگ نیز یک جوان فاسد هیچگاه به جبهه نرفته است، عنوان کرد: امروز همه جوانان ما ذات پاکی دارند و نیازمند آگاه‌سازی هستند و با آگاه‌سازی می‌توانید بسیاری از مشکلات امروز را برطرف کرد.
این مسئول با بیان اینکه باید حرمت ماه رمضان حفظ شود، تصریح کرد: امروز برخی از سایت‌های غیرمجاز مردم را دعوت به روزه‌خواری علنی می‌کند و باید ایستادگی کنیم و نگذاریم که دشمن در بین جوانان نفوذ کند و جوانان را به بیراهه بکشاند.
امام جمعه آبیک با اشاره به اینکه باید زمینه برگزاری نماز جماعت اول وقت را در دانشگاه‌ها فراهم کنیم، تصریح کرد: مسئولین دانشگاه‌ها باید سعی کنند جوانان را به حضور در نماز جماعت سوق دهند و این جز با حضور اساتید و رواسای دانشگاه‌ها در نماز جماعت امکانپذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: اگر یک استاد در زمان اذان در محل برگزاری نماز جماعت حاضر شود و در صف اول بنشیدند قطعا سایر دانشجویان نیز در نماز حاضر می‌شوند زیرا اکثر دانشجویان از اساتید و رواسای خود الگو می‌گیرند.
حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه باید احکام نماز، روزه و سایر واجبات را در بین دانشجویان نهادینه کنیم و به آن‌ها آموزش دهیم، بیان داشت: دانشجو باید بداند که وقتی به قصد تحصیل به شهری سفر می‌کند مسافر محسوب نمی‌شود و باید نماز و روزه خود را کامل به‌جای بیاورد.
این مسئول تصریح کرد: برگزاری جلسات حلقه صالحین در دانشگاه‌ها می‌تواند نقش بسیار مؤثری در آگاهی بخشیدن به دانشجویان ایفا کند و احکام و واجبات دینی را در بین آن‌ها نهادینه کند.
امام جمعه آبیک با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی و اسلامی است، متذکر شد: هر بلایی در کشور بر سر ما می‌آید از خودمان است و مسئولین ما به جای اینکه از قانون امر به معروف و نهی از منکر حمایت کند از اجرای این قانون جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بشر فطرتا پاک است، اظهار داشت: دانشجو فطرتا پاک است و محیط، دوستان و سایر شرایط است که باعث ایجاد این ناهنجاری‌ها می‌شود و ما باید با فراهم کردن شرایط مناسب از ایجاد شرایط نامناسب جلوگیری کنیم تا دانشجو به ذات پاک خود برگردد.
حجت‌الاسلام موسوی در پایان با تأکید بر اینکه اگر برخی از مسئولین ما جلوی فرزندان خود را می‌گرفتند و با رفتارهای بد و هنجارشکنانه آن‌ها برخورد می‌کردند، امروز شاهد این نبودیم که دختر یکی از مسئولین با مسئولین ارشد فرقه کذب وهابیت دیدار کند و از این اقدام خود را ناشایست نداند.
انتهای خبر/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان