۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین برنامه‌ریزی اوقات فراغت متناسب با ظرفیت‌های بومی و محلی و نیاز دانش‌آموزان
کد خبر: ۱۹۳۷۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۲ ساعت: ۱۷:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

برنامه‌ریزی اوقات فراغت متناسب با ظرفیت‌های بومی و محلی و نیاز دانش‌آموزان

معاون اداره‌کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت باید برنامه‌ها و اقدامات متناسب با ظرفیت‌های بومی و محلی و شخصیت و نیاز دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

برنامه‌ریزی اوقات فراغت متناسب با ظرفیت‌های بومی و محلی و نیاز دانش‌آموزان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، علی عراقی، معاون اداره‌کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در جلسه توجیهی برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی که درسالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین در حوزه پرورشی یکی از استان‌های سرآمد است.
وی افزود: هم‌اکنون بیش از گذشته، اولیا و مسئولین نسبت به فعالیت‌های فوق برنامه‌ها و خارج از مدرسه دغدغه دارند از این رو برنامه‌ریزی کلان در این زمینه صورت می‌گیرد.
معاون اداره‌کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمانی درس، کنکور و دانشگاه فرزندان نگرانی اصلی خانواده‌ها بود اما امروزه نگرانی خانواده‌ها بیشتر مربوط به اوقات فراغت و بیکاری فرزندانشان است که وارد فضای مجازی می‌شوند.
وی با بیان اینکه تنها متولی اصلی فرهنگ سازی در کشور، آموزش و پرورش است، تصریح کرد: مسئولیت تربیت نسل آینده برعهده آموزش و پرورش است که این موضوع اهمیت کار این دستگاه را نشان می‌دهد.
عراقی بیان کرد: حاصل فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مربیان در دوران ابتدای پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی، 36 هزار شهید دانش‌آموز کشور است که هر یک قدمی در راه تثبیت نظام و انقلاب و حفظ خاک و میهن برداشتند.
وی با اشاره به اهمیت اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: وزارت آموزش و پرورش به لحاظ قانونی در تابستان هیچ تعهدی نسبت به دانش‌آموزان ندارد اما جامعه از ما انتظار دارد که به عنوان متولیان فرهنگ، مسیر دانش‌آموزان را برای داشتن اوقات فراغت مطلوب روشن کنیم و آنها را در انتخاب درست هدایت کنیم تا از زمان خود به بهترین شکل مناسب استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: پر کردن وقت با غنی سازی اوقات فراغت فرق دارد و فعالیت‌های فوق برنامه دانش‌آموزی برای ما، سیاستمدان نظام و اولیا بسیار مهم است و آموزش و پرورش دارای افراد خلاق و نوآور است که می‌توانیم از ظرفیت این افراد برای چگونگی غنی سازی اوقات فراغت استفاده کنیم.
عراقی ادامه داد: لازمه بهره‌مندی از فکر و طرح جدید به روز بودن و استفاده از مشاوران و صاحبنظران این عرصه است و باید برنامه‌ها و اقدامات متناسب با ظرفیت‌های بومی و محلی و شخصیت و نیاز دانش‌آموزان برنامه ریزی کنیم.
وی در پایان گفت: تخصصی کردن کانون‌ها در دستور کار قرار گیرد و کانون‌ها از همین حالا نیروی انسانی توانمند تربیت کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان