۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مدرسه کودکان کار در استان همدان ایجاد می‌شود
کد خبر: ۱۹۳۵۹۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مدرسه کودکان کار در استان همدان ایجاد می‌شود

معاون نهضت سواد آموزی استان همدان از راه اندازی مدرسه کودکان کار در استان همدان خبر داد.

مدرسه کودکان کار در استان همدان ایجاد می‌شود

معاون نهضت سواد آموزی استان همدان از راه اندازی مدرسه کودکان کار در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )منطقه همدان،" عباس احمدی مقیم" چهارشنبه 12 خرداد در شورای پشتیبانی سواد آموزی اسدآباد، اظهار کرد: این مدرسه برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان کار، فقیر ، تارکان تحصیل و بازمانده از تحصیل استان در سال‌جاری ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی این کودکان،افزود: نهضت سواد آموزی کلیه خوراک و پوشاک و لوازم التحریر این کودکان را برعهده گرفته و مبالغ بلا عوض نیز به این افراد پرداخت می‌شود.

احمدی مقیم با بیان اینکه آموزش‌های نهضت سواد آموزی از سال‌جاری به سمت آموزش‌های تلفیقی و سواد همراه با آموزش مهارت‌های شغلی و زندگی خواهد رفت، گفت: در این برنامه علاوه بر پالایش اسمی، بیسوادان شناسایی شده از برنامه‌های اولویت‌دار نهضت سواد آموزی در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه ٩درصد رشد اقتصادی دیگر کشورها بر پایه کسب وکارهای کوچک قرار گرفته است، تصریح کرد: سعی برآن است تا در این اولویت کاری، سواد آموزان را در آینده وارد عرصه سواد آموزی در حوزه مهارت‌های شغلی، کسب وکار کوچک و مشاغل خانگی کرده وحتی در این راستا تسهیلات و منابع بلاعوض نیز در اختیار نوسوادان قرار گیرد.

احمدی مقیم ادامه داد: با این اقدام در حوزه کسب وکار کوچک برای مشاغل عمومی این افراد آموزش داده خواهند شد که برای رشد اقتصادی کشور موثرخواهد بود.

وی سهمیه وحجم اقدامی شهرستان اسدآباد در سال گذشته در راستای سواد آموزی را ۶٣۴نفر اعلام کرد و افزود:با این میزان سهمیه، نهضت سواد آموزی شهرستان موفق به تحت پوشش قراردادن ٣٩۴نفر از بیسوادان شد.

معاون نهضت سواد آموزی استان همدان با اشاره به اینکه حجم اقدامی وسهمیه امسال اسدآباد دراین راستا ۴۶٨نفر است، افزود: نهضت سواد آموزی اسدآباد از ابتدای سال در این راستا حرکت خوبی را آغاز کرده وهم اکنون دارای رتبه چهارم استانی است.

احمدی مقیم در ادامه تعداد بی‌سوادان شناسایی شده براساس راستی آزمایی را در شهرستان اسداباد ٢هزار و٩٨١نفر دانست و گفت: از این تعداد افراد بیسواد ۵۵١ نفر اولیاء دانش آموزان، ۴٢۴نفر تحت پوشش کمیته امداد ،٣٣۵ نفر بهزیستی و 1671 نفر از افراد نیز در روستا و آبادی ونقاط شهری اسداباد پراکنده هستند.

وی با تاکید براینکه درهر جا که تقاضا جهت سواد آموزی وجود داشته باشد، افراد بیسواد تحت پوشش آموزش‌های نهضت سواد آموزی قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: سال گذشته ٩مدرسه یک نفره در راستای بستن مبادی بی‌سوادی در استان همدان برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان