۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین امام خمینی (ره) به خاطر بصیرت بالا، دوست و دشمن را به خوبی تشخیص می‌دادند
کد خبر: ۱۹۳۵۸۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

امام خمینی (ره) به خاطر بصیرت بالا، دوست و دشمن را به خوبی تشخیص می‌دادند

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امام هیچ‌گاه حضور و کمک منافقین را در جریان انقلاب نپذیرفت و آن‌ها هر چه تلاش کردند تا مبانی فکری‌شان را با نهج‌البلاغه همراه کنند، امام بیشتر به آن‌ها شک کرد.

امام خمینی (ره) به خاطر بصیرت بالا، دوست و دشمن را به خوبی تشخیص می‌دادند

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امام هیچ‌گاه حضور و کمک منافقین را در جریان انقلاب نپذیرفت و آن‌ها هر چه تلاش کردند تا مبانی فکری‌شان را با نهج‌البلاغه همراه کنند، امام بیشتر به آن‌ها شک کرد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان قزوین که در ستاد فرماندهی استان برگزار شد، به تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار کرد: خداوند محبت آن‌هایی را که بر اساس ایمان و عمل شایسته زندگی می‌کنند، در دل‌های اهل عالم قرار می‌دهد و امام خمینی (ره) نیز بر مبنای این اصول دینی عمل کرد و خداوند نیز محبتش را در دل‌ها قرار داد.

وی تصریح کرد: حتی کسانی که می‌خواهند محبتشان در دل اهل خانه و فرزندانشان قرار بگیرد نیز باید ایمان و عمل شایسته را مبنای عمل خود قرار دهند و زندگی بر مبنای این اصول دینی، حتی فرزندانی که اعتقاد چندانی به مسائل دینی نداشته باشند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

امام‌جمعه‌ی شهر قزوین با بیان این‌که انسان با بندگی خدای متعال می‌تواند در دل‌های اهل عالم موقعیت و نفوذ پیدا کند، افزود: مسئولیت‌ها و موقعیت‌های دنیایی هیچ‌گاه ارزش و جایگاهی را نزد خدای متعال ایجاد نخواهند کرد؛ محبت مردم به شهید بابایی به خاطر مسئولیت و موقعیت ایشان نبود بلکه به خاطر رفتار شایسته ایشان با کارکنان و اقشار مختلف مردم بود.

حجت‌الاسلام عابدینی با تأکید بر این‌که در عمل خیر نباید استخاره کرد، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ه) خدمت به مردم و انجام عمل شایسته را تنها برای رضای الهی انجام می‌داد و هر کاری را که یقین پیدا می‌کرد خیر است در آن استخاره نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: امام (ره) با تفکر، اندیشه و یقین سخن می‌گفتند، نه بر مبنای منافع دنیایی و این مهم سبب شد تا آخر به‌پای مبانی دینی و الهی خود ایستاده و حتی در بحرانی‌ترین شرایط هم در دل هراسی راه ندهند.

نمایندهی‌ی ولی فقیه در قزوین با بیان این‌که امام خمینی (ره) دوست و دشمن را به خوبی تشخیص می‌دادند، اضافه کرد: امام هیچ‌گاه حضور و کمک منافقین را در جریان انقلاب نپذیرفت و آن‌ها هر چه تلاش کردند تا مبانی فکری‌شان را با نهج‌البلاغه همراه کنند تا مورد پذیرش انقلاب قرار بگیرند، امام بیشتر به آن‌ها شک کرد و این مهم از بصرت، بینش دینی و قدرت تشخیص بالای امام خمینی (ره) بود.

امام‌جمعه‌ی شهر قزوین یادآور شد: با وجود شکنجه و کشتار رژیم مستبد شاهنشاهی امام با قدرت در مقابل آن‌ها ایستاد و هیچ هراسی به دل راه نداد. در زمانی که شاه به امام پیام داد که اگر دست از کارهایت بر نداری من چکمه‌های پدرم را می‌پوشم امام پاسخ داد: اگر تو چکمه‌های پدرت را بپوشی من هم ذوالفقار جدم را به‌دست خواهم گرفت و با این تعبیر بی‌ریشه بودن نظام شاهنشاهی را بیان و پیوند انقلاب را با مبانی دینی و اندیشه‌ها پیامبران و ائمه اطهار نشان داد.

وی اظهار کرد: خداوند فرموده شما مسلمان و در دین پدرتان ابراهیم هستید و او اسم شما را مسلمان گذاشته است و امام خمینی (ره) نیز با همین عقبه به میدان آمد و این‌ها ریشه انقلاب اسلامی ماست.

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: امام با یک دنیا مظلومیت، فرهنگ و عمل صالح به میدان آمد و در بحرانی‌ترین شرایط نسبت به همه شئونات دینی حساسیت داشت و هیچ‌گاه نماز شب را ترک نکرد.

امام جمعه‌ی شهر قزوین با اشاره به محبت، عشق و علاقه بی‌نظیر مردم به امام خمینی (ره)، گفت: امام کاظم (ع) فرمودند: مردی از قم برمی‌خیزد و مردم را به‌سوی حق دعوت می‌کند، گروهی همراه او هستند، همچون پاره آهن، محکم می‌باشند، توفان‌های تند حوادث، آن‌ها را از پای در نمی‌آورد، و از جنگ خسته نمی‌شوند، و نمی‌ترسند، و توکلشان بر خدا است، و عاقبت نیک برای پرهیزکاران است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان