۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وجود ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال و تعطیل در استان
کد خبر: ۱۹۳۱۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۱ ساعت: ۱۷:۵۲ ↗ لینک کوتاه

استاندارقزوین اعلام کرد:

وجود ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال و تعطیل در استان

استاندار قزوین گفت: از ۱۰ هزار واحد صنعتی راکد و نیمه تعطیل در کشور، ۴۰۰ واحد سهم استان قزوین است که برای ساماندهی ۴۰۰ واحد تعطیل و نیمه فعال صنعتی در حال تنظیم کار با بانک‌ها هستیم.

وجود ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال و تعطیل در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ،  فریدون همتی، استاندار قزوین در نشست روابط عمومی‌ها و رسانه‌های استان که ظهر امروز(سه شنبه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نقش روابط عمومی‌ها در سازمان مانند آیینه است که مسئولین روابط عمومی باید با ارتباط دو سویه بین رسانه‌ها و سازمان متبوع  به رفع مشکل کمک کنند .
وی گفت: روابط عمومی‌ها باید نشاط، امید، شادابی و طراوت را در سازمان‌های خود به وجود بیاورند.
استاندار قزوین در ادامه اضافه کرد: مردم همواره پشتیبان نظام و دولت بوده و به آن اعتماد دارند و علی رغم تحمل همه مشکلات در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارند .
همتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی « اقدام و عمل» نامیده است، تصریح کرد: در کشور تمام حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از هم تاثیر پذیرند و نمی شود آنها را از هم تفکیک کرد ،بنابراین همه ما در تمامی عرصه‌ها باید تلاش کنیم تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور غفلت شده است،بیان کرد: تاثیر بسیاری از مناسبات دنیا و متکی بودن به درآمدهای نفتی کشور را با کاهش درآمد روبرو کرده است. 
وی در ادامه افزود: دشمن بعد از ناامیدی در جبهه‌های سیاسی و فرهنگی همه تهدیدات خود را بر روی اقتصاد متمرکز کرد و تحریم‌ها را به اندازه‌ای افزایش داده است که بسیاری از کشورها جرأت همکاری کند و فعالیت اقتصادی با ایران را ندارند.
همتی عنوان کرد: در سال‌های اخیر با شرایط سخت اقتصادی دولت با تمام قوادر حال پیگیری و اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است که در این مسیر نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.
وی با اشاره به شناسایی واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و تعطیل شده توسط دولت گفت : نزدیک به 10 هزار واحد صنعتی نیمه‌فعال و یا تعطیل در کشور شناسایی شده که وضعیت آن‌ها در حال بررسی است.
استاندار قزوین در ادامه اضافه کرد: دو هزار و 500 واحد صنعتی نیمه‌تکمیل نیز شناسایی شده که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بیش از 60 درصد است.
همتی اعلام کرد: در مجموع حدود 10 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که برآوردها نشان می‌دهد دولت با تخصیص 16 هزار میلیارد تومان می‌تواند آن‌ها را ساماندهی و فعال کند.
وی با بیان اینکه از 10 هزار واحد صنعتی شناسایی شده در کشور 400 واحد سهم استان قزوین است، عنوان کرد: برای ساماندهی این واحدهای صنعتی در حال تنظیم کار با بانک‌ها هستیم تا آن‌ها را فعال کنیم.
استاندار قزوین تصریح کرد: حدود 360 واحد با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی هم در استان وجود دارد که با سرمایه‌گذاری در واحدهای نیمه‌تکمیل، غیرفعال، تعطیل و واحدهای جدید به سمت فعال شدن 800 الی یک هزار واحد در حرکت باشیم.
وی در پایان یادآور شد: باید صادرات استان تا 1000 میلیارد دلار افزایش یابد  و برای این رقم صادرات نیازمند همکاری و پیگیری تمامی دستگاه های اجرای در استان هستیم.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان