۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هدفگذاری ۷۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در سال ۹۵
کد خبر: ۱۹۲۹۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۱ ساعت: ۱۵:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر صنعت در قزوین اعلام کرد:

هدفگذاری ۷۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در سال ۹۵

معاون وزیر صنعت در قزوین گفت : برای سال جاری ۷۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در بخش صنعت و معدن، میعانات گازی، کشاورزی و خدمات هدف گذاری شده است.

هدفگذاری ۷۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در سال ۹۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) با حضور ولی‌الله افخمی‌راد معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، فریدون همتی استاندار قزوین و جمعی از مسئولین اجرایی ادارات و سازمان‌ها  در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد.

ولی الله افخمی راد، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره قدمت بالای استان قزوین در حوزه صنعت اظهار کرد: استان قزوین از ظرفیت بالایی در بخش صنعت برخوردار است به طوری که 155 هزار نفر در سه هزار و 200 واحد صنعتیمشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود: زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در بخش صنعت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در استان باید فراهم شود و همچنین مستلزم همکاری هم جانبه دربخش‌های دولتی و غیر دولتی است.

معاون وزیر صنعت عنوان کرد: میانگین اشتغال به کار در واحدهای صنعتی در کشور 22 نفر و در استان قزوین سالانه 50 نفر است که با توجه به این آمار قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها از شرایط مطلوبی برخوردار است و باید توجه بیشتری به این زمینه شود.

افخمی‌راد با بیان اینکه پایه علمی و تخصصی برای صادرات لازم است، بیان کرد: برای اثر بخشی در حوزه صادرات، هدف گذاری باید پایه علمی و تخصصی داشته باشد در غیر این صورت نتیجه مطلوب را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان نرخ و قیمت ثابتی در بازار داشته باشند، گفت: این پیشنهاد مطلوبی برای تجار و بازرگانان است که در شرایط رکودی هم می‌تواند موثر باشد.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه  هدفگذاری برای سازمان صنعت، معدن و تجارت کشور ضروریست، عنوان کرد: نسبت به سال گذشته باید 10 میلیارد صادرات خود را افزایش دهیم، همچنین 70 میلیارد دلارصادرات غیر نفتی در بخش صنعت و معدن، میعانات گازی، کشاورزی و خدمات هدف گذاری شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مشکل درآمدهای نفتی دولت اعلام کرد: دولت در سال گذشته با کمبودها و محدودیت‌هایی مواجه بوده است که از جمله مهم‌ترین مشکل در بخش کاهش درآمدهای نفتی بوده است.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات بانکی به صادرکنندگان تصریح کرد: با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی مقاومتی 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ بهره 16 درصد به صادرکنندگان اختصاص یافته است.

افخمی راد در پایان خاطرنشان کرد: در صورت پیشرفت واحد صادرکننده در زمینه توسعه صادرات کالا نرخ این تسهیلات تا 12 درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/1404

 

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان