۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین از ابتدای سال ۱۲۰۰ متر مربع فرش دستباف از استان صادر شده است
کد خبر: ۱۹۲۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

از ابتدای سال ۱۲۰۰ متر مربع فرش دستباف از استان صادر شده است

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از ابتدای سال ۹۱ تا کنون یک هزار و ۲۰۰ متر مربع فرش دستبافت از استان قزوين به كشور هاي اروپايي صادر شده است.

از ابتدای سال ۱۲۰۰ متر مربع فرش دستباف از استان صادر شده است
به گزارش صبح قزوین، علی پر زحمت گفت: از ابتدای سال 91 تا کنون یک هزار و 200 متر مربع فرش دستبافت از استان قزوين به كشور هاي اروپايي از جمله آلمان، بل‍‍‍ژيك،‌هلند و اروپا صادر شده است.
وی اظهار کرد: در استان پيشينه فرش دست بافت از قدمت بالايي برخورداراست و در گذشته استاداني همچون اعتماد و اطمينان هنرهاي زيبايي از قزوين به يادگار گذاشته اند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در بازديد از خانه فرش خاطر نشان كرد: در استان با وجود 5 هزار بافنده ماهر و فعال و همچنين 15 كارگاه قاليبافي متمركز در استان يكي از قطب هاي مهم فعال در زمينه فرش دستبافت مي باشد.
فرش پرزحمت عنوان کرد: هدف از ايجاد خانه فرش، احياء و نوسازي هنر صنعت فرش دستبافت در استان و همچنين ايجاد تمامي حرفه هاي تخصصي لازم براي توليد مناسب فرش و خدمات جانبي آن، تشكيل كارگاه هاي آموزشي و نمايشگاه دائمي فرش مي باشد.
وی اضافه کرد: ما اميدواريم با توسعه فرهنگ توليد فرش دستباف ضمن حفظ صنايع دستي گذشتگان اين مرز و بوم و همچنين اشتغال خانگي بتوانيم زمينه صادرات اين صنعت از دست رفته را هر چه بهتر احياء كنيم.
انتهای پیام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان