۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سراج; بهره‌گیری از وصیت‌نامه امام(ره) بسیاری از مسائل را حل می‌کند
کد خبر: ۱۹۲۶۹۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سراج; بهره‌گیری از وصیت‌نامه امام(ره) بسیاری از مسائل را حل می‌کند

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت:‌ تا حدودی توانسته‌ایم اندیشه‌های امام (ره) را در جامعه پیاده کنیم اما این کارها کافی نیست و هنوز تا رسیدن به آن آرمان اصلی جای کار زیادی داریم.

سراج; بهره‌گیری از وصیت‌نامه امام(ره) بسیاری از مسائل را حل می‌کند

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت:‌ تا حدودی توانسته‌ایم اندیشه‌های امام (ره) را در جامعه پیاده کنیم اما این کارها کافی نیست و هنوز تا رسیدن به آن آرمان اصلی جای کار زیادی داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ،‌ با بیان این‌که «قبل از بررسی آرمان‌ها، اندیشه‌ها و اهداف امام (ره) باید با شخصیت علمی و معنوی حضرت امام (ره) آشنا شویم» اظهار کرد: امام دارای یک شخصیت علمی و معنوی بسیار ارزشمند بود که این موضوع باید برای نسل جوان ما تبیین شود. دلیل آن هم این است که متاسفانه امروزه تبلیغات سوء فراوانی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی دررابطه با شخصیت خود امام (ره) انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم شخصیت امام (ره) را در جامعه تبیین کنیم نسل جوان ما راحت‌تر می‌تواند به اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام اعتماد داشته باشد. شاید خیلی از افراد امام (ره) را فقط در دو زمینه اجتهاد و سیاست بشناسند اما شخصیت امام (ره) وجوه مختلف دیگری نیز داشت. امام (ره) در فلسفه، ادبیات فارسی، عربی، کلام،‌ فقه، اصول و ... یک صاحب نظر بسیار برجسته و ارزشمند بود و به عنوان یک مجتهد برجسته و کارآمد نیز برای جامعه ارزشمند بودند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن ادامه داد: در کنار همه این‌ها امام (ره) یک بعد سیاسی نیز داشت که توانست یک حرکت سیاسی مهم و ارزشمندی را با اهداف مشخص رهبری کند و با وصیت نامه خود توانست راهبردهای عملیاتی را به افراد جامعه و مسئولین ارائه بدهد. ما اگر بخواهیم اهداف امام (ره) در بعد داخلی محقق شود می‌توانیم از وصیت‌نامه ایشان بهره زیادی ببریم چرا که در این وصیت نامه خیلی از اهداف برای ما روشن می‌شود.

سراج تاکید کرد:‌ مقام معظم رهبری در رابطه با تبیین اندیشه‌های امام (ره) همواره سخنان ارزشمندی داشته‌اند. ایشان فرموده‌اند که برای اینکه نسل جوان با اندیشه‌های امام (ره) آشنا شوند باید از وصیت نامه امام (ره) بهره ببریم. پس در بعد داخلی وصیت‌نامه امام (ره) می‌تواند برای ما یک محور اساسی و مهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بعد خارجی، امام (ره) یک هدف ارزشمند داشت و آن این بود که اجازه ندهیم هیچ کشوری به ما سلطه داشته باشد. در همین راستا شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده‌اند و ماهیت انقلاب را در این شعار حفظ کردند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن ادامه داد: مسئولان برای ارتقای معنویت و مسائل اقتصادی در جامعه باید تلاش کنند و از تمامی جهات ما باید مواضع استقلال گونه خود را حفظ کنیم، در این سال‌ها می‌بینیم برخی از مسئولین در برابر سلطه جویان کوتاه می‌آیند و اگر قرار باشد اینگونه پیش برویم به 50 سال پیش بر می‌گردیم که سرنوشت این کشور را بیگانگان تعیین می‌کردند. پس باید اهداف امام (ره) را همواره در جامعه جاری و ساری کنیم.

سراج افزود:‌ ما در رابطه با تبیین اندیشه‌های امام (ره) در جامعه تا حدودی توانسته‌ایم موفقیت‌هایی را کسب کنیم اما هنوز جای کار فراوانی داریم. مقام معظم رهبری هم به این امر اشاره کردند که ما مدعی نیستیم جامعه ما جامعه عدل الهی است، کارهایی انجام شده و قدم‌هایی برداشته شده است اما این‌ها کافی نیست.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان