۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین «دگماتیسم اصلاح طلبانه»/ هر کس به ما رای نداده اخلاق ندارد؛ قبیله گرایی اصلاح طلبی روندهای دموکراتیک را پس می زند
کد خبر: ۱۹۲۶۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۱ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

اصلاح طلبان از چیزی گله می کنند که خود به دنیا آورده اند:

«دگماتیسم اصلاح طلبانه»/ هر کس به ما رای نداده اخلاق ندارد؛ قبیله گرایی اصلاح طلبی روندهای دموکراتیک را پس می زند

اصلاح طلبان وقتی بیشتر افسرده می شوند که افشا شود رئیس دولت تدبیر و امید با زد و بندهای سیاسی از ریاست اصلاح طلبان و قدرت گرفتن آنها در مجلس جلوگیری کرده است. پیشتر گفته شده بود که جناب رئیس جمهور نه تنها برای تایید صلاحیت چهره های تراز اول اصلاحات تلاشی نمی کند که از حذف آنها از عرصه سیاست خوشنود هم هست.

«دگماتیسم اصلاح طلبانه»/ هر کس به ما رای نداده اخلاق ندارد؛ قبیله گرایی اصلاح طلبی روندهای دموکراتیک را پس می زند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، دکتر وحید یامین پور در نوشتاری کوتاه درخصوص نتایج روز گذشته انتخابات هیات رئیسه مجلس و واکنش اصلاح طلبان نسبت به شکست لیست امید نوشته اند که: هر کس به ما رای نداده اخلاق ندارد؛ قبیله گرایی اصلاح طلبی روندهای دموکراتیک را پس می زند. همانطور که در شورش علیه نتیجه انتخابات 88 دیدیم؛ و همانطور که در لجاجت بر حمایت از سران نانجیب فتنه دیدیم؛ و همانطور که در توهین به الهه راستگو دیده شد وقتیکه به درک و انتخاب خودش رای داد و...


اصلاح طلبان از چیزی گله می کنند که خود به دنیا آورده اند: «اخلاق حرفه ای سیاست عرفی» در برابر «اخلاق متعالی سیاست قدسی»؛ کسانیکه مدعی اند دوران سیاست ورزی فضیلت گرا به پایان رسیده و دوران حاکمیت عقلانیت بوروکراتیک و فایده محور فرا رسیده است، نباید از اقتضائات این عقلانیت افسرده شوند. نمایندگان به ظاهر اصلاح طلب با همان منطقی به میثاق خود پشت کردند، که میثاق بسته بودند! 

اصلاح طلبان وقتی بیشتر افسرده می شوند که افشا شود رئیس دولت تدبیر و امید با زد و بندهای سیاسی از ریاست اصلاح طلبان و قدرت گرفتن آنها در مجلس جلوگیری کرده است.

پیشتر گفته شده بود که جناب رئیس جمهور نه تنها برای تایید صلاحیت چهره های تراز اول اصلاحات تلاشی نمی کند که از حذف آنها از عرصه سیاست خوشنود هم هست. به نظر می رسد حسن روحانی به اقتضائات عقلانیت مدرن بیشتر پایبند است تا اصلاح طلبان احساساتی. 

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان