۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مسائل و مشکلات مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران بررسی شد
کد خبر: ۱۹۲۵۲۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مسائل و مشکلات مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران بررسی شد

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین روز سرکشی مسوولان عالی قضایی از سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضاییه در استان تهران، از مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران بازدید کرد.

مسائل و مشکلات مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران بررسی شد

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین روز سرکشی مسوولان عالی قضایی از سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضاییه در استان تهران، از مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران بازدید کرد.

به گزارش صبح قزوین ، دکتر تویسرکانی در این بازدید که بیش از چهار ساعت به طول انجامید از نزدیک در جریان روند رسیدگی به امور مراجعان و هم‌چنین مسائل و مشکلات کارکنان این مجموعه قضایی قرار گرفت و از 28 شعبه حقوقی مستقر در این مجتمع بازدید کرد.

او در جمع رییسان شعب و مدیران دفاتر حقوقی این مجتمع با اشاره به ضرورت توجه بیش‌تر به دستگاه‌های قضایی مستقر در تهران گفت: خوشبختانه با دستور ریاست قوه قضاییه از امروز این اقدام آغاز شده و همه مسوولان قضایی مامور شده‌اند تا برای بررسی وضعیت این واحدها از مجتمع‌های قضایی و سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضاییه در استان تهران بازدید کنند.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: امر قضا و موضوع رسیدگی های قضایی در حکومت اسلامی یک امر اساسی و قاضی و قضاوت وجه حکومت اسلامی است و مسوولیت‌های شرعی که بر این جایگاه مترتب است این وظیفه را بسیار سنگین و حساس کرده است.

وی اظهار کرد: وظیفه کارکنان دستگاه قضایی و به طور خاص در محاکم، در تمام کشور کار بسیار حساس و دشواری است ولی در تهران به دلایلی مشکل‌تر از سایر بخش‌های کشور است و بنابراین نیازمند رسیدگی و توجه ویژه است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اهمیت و حساسیت پاسخگویی دستگاه قضایی به خواست مردم و حاکمیت و لزوم تامین ابزار و امکانات کافی برای انجام این مهم گفت: قوه قضاییه و در راس آن آیت الله آملی لاریجانی پیوسته پیگیر ارتقاء وضعیت دستگاه قضایی و حل مشکلات کارکنان و ارائه خدمت مناسب‌تر به مردم هستند و قطعا درخواست‌ها، انتقادات و پیشنهادات سازنده شما قضات و کارکنان دستگاه قضایی به ایشان منتقل و در تصمیم گیری‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: البته هیچ مابه ازای مادی برای کار حساس قضات و امر قضاوت به خاطر مخاطرات و دشواری آن نمی‌توان تعیین کرد لکن شارع مقدس هم بر تامین مالی و معیشتی قاضی به جهت سلامت امر قضاوت و اجرای عدالت تاکید کرده است.

معاون رییس قوه قضاییه اظهار کرد: به هر حال این دستگاه عظیم حاکمیتی با حجم عظیم تکالیف و ماموریت‌ها مواجه است که منشاء بخش عظیمی از مشکلات و پرونده‌های ورودی به آن متوجه سایر دستگاه‌ها و خارج از اراده قوه قضاییه بوده و در حقیقت موج آخر ناشی از اقدامات سایر بخش‌ها به دستگاه قضایی می‌رسد که قطعا این مسائل باید در تخصیص بودجه و امکانات از سوی دولت و مجلس مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی افزود: قطعا در فضایی این‌چنین که این دستگاه مواجه با حجم فزاینده پرونده‌هاست، علاوه بر لزوم تامین منابع انسانی و مالی لازم باید تغییر در فرآیندها، بهره‌گیری از مکانیزم‌های جدید و فن‌آوری‌ها نیز به جهت افزایش بهره‌وری مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود چرا که متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود در جاهایی از امکانات فراهم شده استقبال و بهره‌گیری خوبی انجام نمی‌گیرد.

او در پایان اظهار کرد: با وجود همه مسائل، مشکلات و کم لطفی ها باید با انگیزه معنوی که لازمه حضور در امر قضاوت است، روز به روز انگیزه‌های کارکنان دستگاه قضایی مضاعف شود.

در این دیدار رییس مجتمع قضایی شهید بهشتی و برخی از رییساینشعب و مدیران دفاتر حقوقی این مجتمع ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بخش‌های مختلف این مجموعه، به بیان مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان