۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین زارعان; با تلاش مضاعف در سازمان انرژی اتمی غیرممکن‌ها را ممکن می‌سازیم
کد خبر: ۱۹۲۳۴۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

زارعان; با تلاش مضاعف در سازمان انرژی اتمی غیرممکن‌ها را ممکن می‌سازیم

معاون سازمان انرژی اتمی در جمع مدیران، متخصصین و پژوهشگران مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران حضور یافت و با تشریح فعالیت ها و برنامه های پیش روی سازمان از پروژه‌های در دست اجرا بازدید و به ایراد سخنرانی پرداخت.

زارعان; با تلاش مضاعف در سازمان انرژی اتمی غیرممکن‌ها را ممکن می‌سازیم

معاون سازمان انرژی اتمی در جمع مدیران، متخصصین و پژوهشگران مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران حضور یافت و با تشریح فعالیت ها و برنامه های پیش روی سازمان از پروژه‌های در دست اجرا بازدید و به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش گروه دریافت خبر صبح قزوین ، علی اصغر زارعان با اشاره به نامگذاری سال جاری حسب منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه می‌توان با اقتصاد مقاومتی به جنگ بیکاری رفت، عنوان داشت: همگی می بایست در انجام وظایف و ماموریت های محوله در جهت تحقق شعار سال کوشا باشیم و با بصیرت، دشمن شناسی، نیت خالصانه و روحیه خودباوری در جهت توسعه و پیشرفت صنعت هسته ای گام برداریم.

دبیر کمیته امنیت فناوری سازمان ضمن تقدیر از تلاش صادقانه مدیران و متخصصین مرکز، به نقش و جایگاه ویژه مرکز ملی علوم و فنون لیزر در پیشبرد اهداف متعالی سازمان اشاره و بیان داشت: فناوری لیزر در سال های اخیر جایگاه ویژه ای را در جهان پیدا کرده و روند سریع توسعه علم و فناوری پیشرفته لیزر در حوزه های مختلف صنعتی و پزشکی مورد توجه متخصصین قرار گرفته است که به حمد الله فعالیت های مرکز طی سال های اخیر علاوه بر ایجاد غرور ملی نقش محوری را در توسعه صنایع زیر ساختی کشور و اجرای طرح های ملی ایفا کرده است که نمونه های آن در روز ملی فناوری هسته ای به نمایش گذاشته شد.

وی تاکید کرد:همکاری با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در راستای گسترش و بومی سازی علوم و فنون لیزر ما را بر آن داشت با تجاری سازی این فناوری علاوه بر تولید انواع لیزرهای صنعتی و پزشکی، لیزرهای تحقیقاتی و اقلام اپتیک، خدمات عمومی و تخصصی را با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار قرار دهیم.

زارعان همچنین با اشاره به اهمیت پروژه ایزوتوپهای پایدار اظهار داشت: ایزوتوپ های پایدار به عنوان ماده اولیه تولید اکثر رادیو ایزوتوپ ها، کاربرد های سودمندی در زمینه های علمی و صنعتی از جمله کاتالیست ها، حذف آلاینده ها، ارتقاء بهداشت و سلامت و تشخیص و درمان بیماری ها دارند. لذا در صدد هستیم از فرصت های ایجاد شده در پسابرجام و بهره گیری از دانش و فناوری سایر کشور ها نسبت به ارتقاء دانش فنی، تربیت متخصصین و بهره مندی ملت عزیز کشورمان از دستاوردهای این فناوری‌ها اقدام نمائیم.

در پایان زارعان، ضمن پاسخگویی به سوالات متعدد حاضرین، تاکید کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل علمی نیروهای انسانی متخصص و کارآمد و همچنین رسیدن به کرامات انسانی کارکنان و متخصصین از اهداف اصلی سازمان بوده و بر این باوریم که با تلاش مضاعف و سخت‌کوشانه کارکنان خدوم سازمان غیر ممکن‌ها را ممکن و با هوشیاری و اعتماد به نفس تمامی توطئه های دشمنان و بدخواهان نظام را خنثی سازیم.

در ابتدای این نشست مطالبی در خصوص تهدیدات نوین و تکنیک های مدرن حملات سایبری در شبکه های کامپیوتری و شبکه های موبایل محور توسط یکی از کارشناسان امنیت ارائه و همچنین راهکارهای مقابله با این تهدیدات به منظور جلوگیری از آسیب پذیری های احتمالی تشریح شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان