۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سونامی پوکی استخوان و دیابت تهدیدی پیش‌روی دانش‌آموزان
کد خبر: ۱۹۲۲۲۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سونامی پوکی استخوان و دیابت تهدیدی پیش‌روی دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه، ۱۳ میلیون نفر از جمعیت کشور را در قالب جمعیت دانش آموزی پوشش می دهد.

سونامی پوکی استخوان و دیابت تهدیدی پیش‌روی دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه، 13 میلیون نفر از جمعیت کشور را در قالب جمعیت دانش آموزی پوشش می دهد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» صبح قزوین ، مهرزاد حمیدی در گردهمایی دبیران وآموزگاران تربیت بدنی ومراقبان سلامت آموزش وپرورش استان در شهرکرد ، اظهارکرد: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه، حیات پویا و ورزش صبحگاهی با رویکرد توسعه ورزش همگانی از برنامه های جدیدی است که در حوزه سلامت در مدارس اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای طرح ارزشیابی درس تربیت بدنی در مدارس تصریح کرد: با اجرای دقیق این طرح می توان در زمینه رفع بی تحرکی دانش آموزان گام های موثری برداشت.

وی از ضعف برخی مدارس در برگزاری مسابقات ورزشی انتقاد کرد وافزود: ستون فقرات مسابقات دانش آموزی کشور در حوزه پرورش استعدادهای ورزشی در رده قهرمانی شکسته شده و ورزش مدارس به جایگاه مقدمه بودن برای شکل گیری ورزش قهرمانی نرسیده است.

حمیدی بر تامین و آماده سازی تجهیز و امکانات ورزشی در مدارس برای رشته های مختلف ورزشی در تمامی مقاطع تاکید کرد و افزود: با توجه به تکنولوژی های جدید و تغییر الگوی زندگی خانواده ها، فقر حرکتی یکی از مهمترین مشکلات نسل جدید است و ترویج فعالیت های بدنی و ورزشی در مدارس برای تغییر این الگوی زندگی، مهمترین راهکار است.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وضعیت سواد حرکتی در بین گروه های مختلف سنی در کشور روندی کاهشی دارد و در آینده علاوه بر سونامی پوکی استخوان، دیابت و بیماری قلبی و عروقی، سونامی بیسوادی حرکتی بیشترین تهدید را برای افراد جامعه دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی با اشاره به این که 56 درصد مرگ و میر کلان شهرهای کشور به دلیل سکته قلبی و مغزی است و 10 درصد جامعه دچار دیابت ، تصریح کرد: برای مقابله با این مشکلات، اجرای برنامه های حرکتی، مدرسه محوری، ورزش همگانی، مشاوره علمی و تخصصی در زمینه فعالیت ها و اخلاق محوری به عنوان سیاست های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان