۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حضور بیش از ۷ هزار هنرجو در کلاس‌های آموزشی شهرداری
کد خبر: ۱۹۱۶۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۹ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اعلام کرد:

حضور بیش از ۷ هزار هنرجو در کلاس‌های آموزشی شهرداری

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از شرکت بیش از هفت هزار هنرجو از کلاس‌های آموزشی این سازمان طی سال گذشته خبر داد.

 حضور بیش از ۷ هزار هنرجو در کلاس‌های آموزشی شهرداری
سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: همه ساله شهروندان قزوینی با حضور در کلاس‌های برگزار شده در فرهنگسرا بانو، خانه‌های فرهنگ محمدیه، شهید نواب صفوی، پردیس و خانه کودک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از آموزش‌های مختلف هنری، علمی، درسی و قرآنی بهره‌مند می‎شوند.
وی افزود: در این کلاس‌ها آموزش‌هایی نظیر علوم قرآنی، زبان انگلیسی، هنرهای تجسمی، هنر‌های دستی، موسیقی، دوره پیش دبستانی، کلاس‌های کارگاهی خردسالان، فنی و حرفه ای و کمک درسی ارائه می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: همچنین کارگاه‌های رایگان آموزش شهروندان با محوریت ارتقاء فرهنگ شهروندی در خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها در سال گذشته برگزار شد.

مباحث شهروندی اصلی‌ترین محور آموزش در خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها
وی ادامه داد: با توجه به استقبال چشمگیر شهروندان از برنامه‌های فرهنگی و دوره‌های آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این برنامه‌ها با انسجام بهتری در سال جاری برگزار خواهد شد.
وزیری‌نژاد تصریح کرد: در سال جاری آموزش‌های لازم در راستای ارتقاء دوره‌های علمی همچون رباتیک، خلاقیت و چرتکه و همچنین دوره‌های آموزشی تقویت درآمد خانواده، افزایش کیفیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دوره‌های آموزش مباحث شهروندی در فرهنگسراهای شهید رجایی، بانو حضرت زهرا(س) و خانه فرهنگ برگزار می‌شود.
این مسئول استفاده بهینه از فرهنگسرا در مناطق مختلف شهری را راهکاری موثر برای مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: یکی از راه‌های مقابله با تهدیدهای فرهنگی و هنری دشمنان، استفاده بهینه از فرهنگسرا در مناطق مختلف شهری است از این رو فرهنگسراها باید برنامه ریزانی مجرب و خلاق داشته باشند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد دو فرهنگسرا، چهار خانه فرهنگ، پنج کتابخانه، دو قرائت خانه و یک مورد فعالیت در بخش خصوصی به عنوان خانه شادی در حوزه کودک مشغول به خدمات رسانی فرهنگی به شهروندان است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: این فرهنگسراها با نگاهی نو در راستای جذب جوانان و نوجوانان مشغول به فعالیت هستند و در تلاش برای بهبود ارتباط با شهروندان به ویژه زنان خانه دار می‌باشند.
وزیری نژاد، اصلی‌ترین محور آموزش در خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها را آموزش مباحث شهروندی ذکر کرد و گفت: این فرهنگسراها می‌توانند به توانمندسازی و کشف استعدادهای نهفته بین اقشار مختلف به ویژه نوجوانان کمک موثری کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان