۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حضور اصلاح طلبان در هیات رئیسه مجلس موجب دلگرمی است
کد خبر: ۱۹۱۵۸۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

حضور اصلاح طلبان در هیات رئیسه مجلس موجب دلگرمی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با مثبت ارزیابی کردن انتخاب اعضای هیات رئیسه موقت مجلس دهم گفت: حضور اصلاح طلبان در هیات رئیسه مجلس پیام خوبی دارد.

حضور اصلاح طلبان در هیات رئیسه مجلس موجب دلگرمی است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با مثبت ارزیابی کردن انتخاب اعضای هیات رئیسه موقت مجلس دهم گفت: حضور اصلاح طلبان در هیات رئیسه مجلس پیام خوبی دارد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین درباره‌ی ترکیب هیات رئیسه موقت مجلس دهم اظهار کرد : حضور اصلاح طلبان در هیات رئیسه و نقش آفرینی آنها در تصمیمات مجلس موجب ایجاد دلگرمی برای پایگاه اجتماعی لیست امید است.

وی افزود: ‌«امید» تلاش کرد که ریاست مجلس را هم در اختیار بگیرد اما به هر حال این اتفاق رخ نداد اما اصلاح طلبان اکنون یک اقلیت بسیار قابل توجه را در هیات رئیسه مجلس به خود اختصاص داده‌اند که نقش بسیار مهمی در تصمیمات مجلس خواهند داشت. پیش بینی ما این بود که ائتلاف شکل گرفته در دوره انتخابات، در مجلس ادامه یابد که همین اتفاق هم افتاد و این ائتلاف مخدوش نشده است.

ناصری گفت: من معتقدم همین روند در انتخاب اعضای کمیسیون‌های مجلس یا مرکز پژوهش‌های مجلس هم رخ می‌دهد و بر خلاف دوره‌های 7 و 8 و 9 مجلس، اصلاح طلبان در تصمیم‌گیری‌های کلان مجلس حضور فعال دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که از این پس فراکسیون امید باید تشکیلاتی‌تر عمل کند، افزود: عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید در این ببین باید بار اصلی را بر دوش بکشد و فراکسیون امید خود را برای انتخاب اعضای هیات رئیسه در سال بعد مجلس آماده کند.

ناصری همچنین گفت: به عنوان یک اصلاح طلب از ترکیب هیات رئیسه موقت استقبال می‌کنم زیرا رقابت خوبی انجام شد و ائتلاف و تعامل و رفاقت در ادامه مجلس تداوم می‌یابد.

وی با بیان این که برخی رسانه‌ها می‌خواهند تعداد آرای عارف را به اتفاق شورای شهر تهران تشبیه کنند، اظهار کرد: این رای بر اساس تحلیل منتخبان انجام شد و تفاوت ماهوی با اتفاق شورای شهر دارد. برخی از دولتمردان هم معتقد بودند با توجه به شرایط کشور اقتضاء می‌کند که لاریجانی رئیس مجلس باشد.

ناصری در پایان تصریح کرد:‌ فراکسیون امید و اصلاح طلبان در دو مرحله انتخابات در 7 اسفند و 10 اردیبهشت پیروز شدند و در مرحله سوم یعنی انتخاب اعضای هیات رئیسه، موفقیت کاملی به دست نیاوردند. مهم این بود که این ترکیب هیات رئیسه با یک رقابت سالم و شفاف به دست آمد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان