۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعتراض چین به بیانیه گروه هفت
کد خبر: ۱۹۱۱۶۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اعتراض چین به بیانیه گروه هفت

چین شدیدا از بیانیه اخیر اجلاس گروه هفت در ژاپن که در آن نسبت به وضعیت دریای چین جنوبی اظهارنگرانی شد ناخرسند است.

اعتراض چین به بیانیه گروه هفت

چین شدیدا از بیانیه اخیر اجلاس گروه هفت در ژاپن که در آن نسبت به وضعیت دریای چین جنوبی اظهارنگرانی شد ناخرسند است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رهبران کشورهای گروه هفت کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا به همراه نمایندگان اتحادیه اروپا روزهای پنج شنبه و جمعه در اجلاسی در ژاپن گرد هم آمدند.

هوا چونایینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در واکنش به این اجلاس و بیانیه پایانی آن گفت: ژاپن به عنوان میزبان گروه هفت به دنبال تبلیغ در مورد مساله دریای چین جنوبی ودامن زدن به آتش تنش‌ها بوده است.

وی افزود: چنین کاری برای ثبات در دریای چین جنوبی سودمند نبوده ودر راستای موضع‌ گروه هفت به عنوان اساسی برای مدیریت اقتصادهای توسعه یافته نیست.

چونایینگ گفت: چین شدیدا از کاری که ژاپن و گروه هفت انجام داده‌اند ناراضی است.

وی از اعضای گروه هفت خواست تا از مطرح کردن اظهارات غیرمسئولانه خودداری کرده و بیشتر دست به تلاش‌هایی که برای صلح و ثبات منطقه‌ای سودمند خواهد بود بزنند.

وی از اعضای گروه هفت خواست تا عادل و واقع بین بوده و به وعده خود برای آن که در مناقشات ارضی دست به جانبداری نزنند پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که جهان با وضعیت اقتصادی پیچیده‌ای مواجه است، گروه هفت به عنوان اساسی‌ برای بحث درباره اقتصاد جهانی باید بر مسائل اقتصادی وتوسعه‌ای جهانی تمرکز کند.

این مقام وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد: چین به عنوان رئیس گروه 20 در سال جاری میلادی امیدوار است که اعضای گروه هفت به دستور کار گروه که از اساس بهتری برای نماینده بودن برخوردار است پیوسته و در مدیریت اقتصادی جهانی نقش سازنده‌تری ایفا کنند.

وی افزود: آنچه که چین در دریای چین جنوبی انجام داده کاملا در چارچوب حاکمیت چین بوده و کاملا قانونی، معقول و بدون اشتباه است.

وی ادامه داد: چین قاطعانه در دریای چین جنوبی آزادی دریانوردی و هوانوردی را حفظ می‌کند اما آزادی دریانوردی برای کشتی‌های تجاری با تجاوزگری عمدی کشتی‌های نظامی و جگی یکی نیست.

چونایینگ گفت: چین با کمپین بدنام سازی برخی کشورها تحت اسم "آزادی دریانوردی" مخالف است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان