۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در ۱۵ پایگاه استان
کد خبر: ۱۹۱۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۸ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی قزوین خبر داد:

اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در ۱۵ پایگاه استان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، در ۱۵ پایگاه اولیه و تخصصی سراسر استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در ۱۵ پایگاه استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سید معرفت‌الله احمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش که در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای بیست و دومین سال پیاپی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور اجرا می‌شود.
وی افزود: این برنامه با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف تشخیص و پیشگیری به هنگام و تعیین جایگاه آموزشی مناسب برای نوآموزان مشموم طرح و همچنین غربالگری در زمینه بیماری‌های جسمی و روانی در 870 پایگاه سراسر کشور اجرا خواهد شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین خاطرنشان کرد: این طرح از 16 خرداد ماه تا پایان تایستان در 15 پایگاه اولیه و تخصصی سراسر استان و با پوشش صددرصدی 20 هزار نوآموز با همکاری 130 نفر عوامل ستادی و اجرایی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: ارزیابی‌هایی که در قالب این طرح انجام می‌شود شامل بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات رفتاری(اوتیسم)، ناراحتی‌های جسمی حرکتی، معاینات عمومی پزشکی شامل اندازه گیری توده بدنی، قد به سن، پوست و مو می‌باشد.
احمدی تصریح کرد: با تمهید مقدمات و هماهنگی‌های شکل گرفته در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش، در 15 پایگاه فعالیت‌های ارزیابی اولیه انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: دو پایگاه از 15 پایگاه به صورت سیار در مناطق کوهین، عشایری و الموتین و طارم سفلی فعالیت خواهند کرد و تنها پایگاه تخصصی ارزیابی نوآموزان در مرکز استان واقع در خیابان طالقانی، کوچه بیمارستان کوثر، مرکز مشکلات ویژه یادگیری قزوین پذیرای نوآموزان خواهد بود.
این مسئول در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سال گذشته گفت: از 863 پایگاه‌ فعال سراسر کشور در سال گذشته، سهم استان قزوین 14 پایگاه بود.
وی تصریح کرد: مجموع نیروی انسانی فعال در اجرای طرح سنجش، 6 هزار و 574 نفر بود که از این تعداد 103 نفر مربوط به استان قزوین بود همچنین از 41 پایگاه تخصصی کشور سهم قزوین یک پایگاه بود.
احمدی تعداد نوآموزان شرکت کننده در طرح سنجش سال گذشته را یک میلیون و 251 هزار و 310 نفر در کل کشور اعلام کرد و افزود: در استان قزوین 19 هزار و 646 نفر به صورت صد در صد تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان