۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری گردهمایی فرزندان نخبه زنان سرپرست خانوار
کد خبر: ۱۹۰۹۹۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برگزاری گردهمایی فرزندان نخبه زنان سرپرست خانوار

مدیرستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: فرزندان نخبه زنان سرپرست خانوار را شناسایی کرده‌ایم و هفته آینده گردهمایی با حضور آنان برگزار می‌کنیم.

برگزاری گردهمایی فرزندان نخبه زنان سرپرست خانوار

مدیرستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران گفت: فرزندان نخبه زنان سرپرست خانوار را شناسایی کرده‌ایم و هفته آینده گردهمایی با حضور آنان برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس «زنان» صبح قزوین ، فهمیمه فیروزفر در هشتمین گردهمایی یاران کوثر که امروز در برج میلاد برگزار شد، افزود: با حضور فرزندان نخبه زنان سرپرست خانوار اتاق فکری را تشکیل داده‌ایم تا از دیدگاههای آنان بهره ببریم.

وی در ادامه گفت: امیدواریم فرزندان زنان سرپرست خانوار دور هم جمع شوند و اقدام به تاسیس شرکت کنند و ما هم به آنان کمک می کنیم تا بتوانند کار بگیرند. در حال حاضر برخی از کوثرها هم تبدیل به کارخانه و از تهران خارج شده اند.

فیروزفر به برنامه این ستاد برای چاپ کتابی درباره‌ زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت:‌ مصاحبه‌هایی با زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران انجام داده‌ایم و قرار است در کتابی با عنوان توانمند سازان چاپ شود.

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت:‌ هنوز همه مراکز مهارت آموزی کوثر نمی‌توانند در نمایشگاه زنان و تولید ملی شرکت کنند و خوشحال هستیم که تولیدات برخی زنان سرپرست خانوار به حدی رسیده که قابل ارائه در این نمایشگاه است و قرار است تسهیلاتی فراهم کنیم که تولیدات سایر مراکز مهارت آموزی کوثر نیز به حد برند برسد تا بتوانیم از آنها در نمایشگاه بهره ببریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته یکپارچه سازی خدمات اجتماعی شهرداری تهران در مناطق گفت: تلاش می‌کنیم از طریق این کمیته با توجه به امکانات شهرداری تهران به خانواده‌ها رسیدگی کنیم و به تازگی از سوی شهرداری تهران، مراکز بهاران، تاسیس شده است و افرادی که از اعتیاد پاک می‌شوند می‌توانند در این مراکز مشغول به کار شوند. مراکز بهاران ویژه زنان نیز راه اندازی شده است و در حال حاضر زنانی که از اعتیاد رهایی یافتند، به مدت نه ماه در این مراکز زندگی می‌کنند تا مهارتهایی به آنان آموزش داده شود و روش خوب زیستن را نیز بیاموزند.

فیروزفر با اشاره به راه‌اندازی مراکز مهارت آموزی کوثر پسران افزود: لازم است زنان سرپرست خانوار مهارت آموزی فرزندانشان را جدی بگیرند چرا که پیشنهاداتی که ما در زمینه‌ اشتغال ارائه می‌دهیم منجر به اشتغال آنان می‌شود.

مدیر مرکز توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با اشاره به آموزش درودگری به برخی از پسران زنان سرپرست خانوار ادامه داد:‌ در ابتدا حدود 70 نفر برای دریافت این آموزش‌ها اعلام آمادگی کردند اما به تدریج تعداد آنها به 60 سپس به 25 نفر کاهش یافت. در حال حاضر 8 نفر از آنها فعال هستند. این در حالی است که مسئول کوثر درودگری قول داده که ماهانه تا پایان سال این افراد سه میلیون تومان درآمد کسب کنند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش زیورآلات اظهار کرد: بزرگترین و کاملترین مرکز آموزش طلا و جواهر را راه اندازی کرده‌ایم که از مرحله طراحی یارانه‌ای تا ساخت زیور آلات را به فرزندان سرپرست خانوار با قیمت بسیار اندک آموزش می‌دهد. این در حالی است که دریافت چنین آموزش‌هایی در مراکز خصوصی تا 5 میلیون تومان هزینه در بر دارد. اما فرزندان سرپرست خانوار استقبال لازم را از این آموزش‌ها نکردند.

به گزارش صبح قزوین ، حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی نیز در این مراسم اظهار کرد:‌ قیمت هر آدمی به اندازه قیمتی است که او برای خود قائل است. قیمت زنان سرپرست خانوار بیش از آن چیزی است که گمان می‌کنند افرادی که تاریخ را تغییر داده‌اند بیشتر متحمل محرومیت شده‌اند. در حال حاضر زنان سرپرست خانوار قوی‌تر، عمیقتر، و مدبرتر از زنانی هستند که در ناز و نعمت در تهران زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان