۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قاهره امروز میزبان نشست اتحادیه عرب درباره فلسطین است
کد خبر: ۱۹۰۹۸۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

قاهره امروز میزبان نشست اتحادیه عرب درباره فلسطین است

وزرای خارجه عرب امروز (شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی برخی مسائل جهان عرب در رأس آن مسئله فلسطین با حضور محمود عباس برگزار می‌کنند.

قاهره امروز میزبان نشست اتحادیه عرب درباره فلسطین است

وزرای خارجه عرب امروز (شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی برخی مسائل جهان عرب در رأس آن مسئله فلسطین با حضور محمود عباس برگزار می‌کنند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از شبکه خبری العربیه، موضوع محوری این نشست بررسی طرح فرانسه برای احیای روند صلح میان فلسطین و اسرائیل است و البته مسئله بحران لیبی نیز در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافقی لیبی نیز حضور خواهد داشت.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه با هدف بحث و گفتگو با مقامات مصری و شرکت در این نشست وارد قاهره شد.

قرار است پاریس اوایل ژوئن آتی نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی راه‌های ازسرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل با حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا برگزار کند.

هدف این کنفرانس نجات راهکار تشکیل دو کشور و خروج از وضعیت رکود فعلی است.

دیدار محمود عباس با دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره

از سوی دیگر، محمود عباس روز جمعه با نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب دیدار و با وی درباره تحولات فلسطین بحث و گفتگو کرد.

وی العربی را در جریان تلاش‌های رهبران فلسطین برای پایان اشغالگری اسرائیل گذاشت.

قوت گرفتن شایعات درباره میانجی‌گری سیسی برای حل مساله فلسطین

همچنین روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که طی ماه آتی میلادی دیدار سه‌جانبه‌ای میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برگزار خواهد شد.

به گفته منابع مصری محمود عباس به طور رسمی موافقت اسرائیل را با ازسرگیری مذاکرات حل و فصل با فلسطین اعلام کرده و قرار است به صورت جلسات سه‌جانبه برگزار شود.

سفر بنیامین نتانیاهو به مصر در صورت نهایی شدن، نخستین سفر یک نخست‌وزیر اسرائیلی به قاهره از زمان سرنگونی نظام حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر است.

سیسی به تعهداتی از سوی عربستان و امارات برای کمک به وی و اعمال فشار بر جنبش حماس برای دادن امتیازهایی جهت پایان بحران دست یافته است.

به گفته منابع یک هیات اسرائیلی که طی چند روز گذشته مذاکراتی را در قاهره داشت با دیدار سه‌جانبه به درخواست مصر موافقت کرده‌اند. این هیات اعلام کرد که به چراغ سبز بنیامین نتانیاهو برای انجام این دیدارها دست یافته است.

با وجود تمایل سیسی برای برگزاری هرچه زودتر این نشست، رژیم صهیونیستی خواهان تأخیر در برگزاری آن به دلیل تشکیل دولت جدید شده است.

قرار است طی این هفته موعد اولیه این نشست سه‌جانبه مشخص شود و احتمالا در شهر شرم الشیخ برگزار خواهد شد نه قاهره.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان