۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قزوین پایلوت طرح خرید قیمت تضمینی جو در کشور شد
کد خبر: ۱۹۰۸۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۸ ساعت: ۱۰:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان:

قزوین پایلوت طرح خرید قیمت تضمینی جو در کشور شد

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: قزوین به عنوان استان پایلوت در خرید قیمت تضمینی جو در کشور برگزیده شد.

قزوین پایلوت طرح خرید قیمت تضمینی جو در کشور شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمود محمودی، مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین به عنوان استان پایلوت در خرید قیمت تضمینی جو در کشور برگزیده شد، ظهار کرد: در این طرح جوکاران استان محصول خود را به چهار مرکز پیش بینی شده تحویل می‌دهند و سپس محصول یاد شده در بورس عرضه و به قیمت روز به فروش رسانده می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه این طرح با خرید تضمینی متفاوت است، گفت: در این طرح مشخصات کشاورزان از پیش در سامانه ویژه‌ای ثبت و برای هر کشاورز یک کد بورسی تعریف می شود تا محصول مورد نظر در بورس به فروش رسانده شود
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه به احتمال فراوان این طرح از سال بعد در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید، اظهارکرد: پس از فروش جو کشاورزان در بورس، مبلغ مورد نظر ظرف 2 تا 10 روز به حساب فروشنده واریز می‌شود.
وی با بیان اینکه قیمت تضمینی خرید جو برای امسال که از سوی دولت 10 هزار و 28 ریال اعلام شده، افزود: مابه التفاوت قیمت جو فروخته شده کشاورزان قزوینی در بورس با نرخ دولتی محاسبه و پس از تامین اعتبار به شماره حسابی که کشاورزان از قبل آنرا اعلام کرده اند، واریز می‌شود.
محمودی یادآور شد: پیش بینی می کنیم بین 40 تا 50 هزار تن جو در طرح یاد شده از کشاورزان استان قزوین خریداری شود.
وی در پایان یادآور شد: از آنجا که قزوین یکی از قطب های تولید محصولات دامی در کشور به شمار می رود، آن مقدار محصول جو تولید شده که در این طرح به فروش نمی رسد، توسط واحدهای دامی این استان به مصرف خواهد رسید.
به گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قزوین، امسال پیش بینی می شود 110 هزار تن جو در این استان برداشت شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان