۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اولین همایش بزرگداشت بسیج رسانه در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۹۰۷۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با حضور اصحاب رسانه؛

اولین همایش بزرگداشت بسیج رسانه در قزوین برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز بسیج رسانه و سالروز شهادت شهید غلامرضا رهبر، عصر امروز، به همت سازمان بسیج رسانه و با همکاری روابط عمومی سپاه قزوین، در سالن شهید مطهری سپاه برگزار شد.

اولین همایش بزرگداشت بسیج رسانه در قزوین برگزار شد

به گزارش صبح قزوین، در این همایش، حجت الاسلام حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس، حجت الاسلام معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، صادقی نیارکی، دادستان قزوین و جمع کثیری از اصحاب رسانه و مسئولین سپاه قزوین حضور داشتند.
در ابتدای مراسم، محمد سرباز، مسئول سازمان بسیج رسانه، ضمن تقدیر و تشکر از حضور پررنگ اهالی رسانه در این همایش، اظهار کرد: طرح تشکیل سازمان بسیج رسانه، از انتهای پاییز سال گذشته کلید خورد و از مرداد ماه امسال رسما آغاز به کار کرد.
وی افزود: در ابتدای کار این سازمان، برنامه "طرح بیعت1" با حضور اصحاب رسانه و با همکاری روابط عمومی سپاه استان برگزار شد و با راه اندازی کانون استانی بسیج رسانه با مسئولیت، علیرضا ضرغامی، مسئول استانی خبرگزاری فارس به کار خود ادامه داد.
مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به چرایی تشکیل این نهاد گفت: در حقیقت شکل گیری این سازمان یک خلا بود که در سطح سازمان بسیج استان احساس می شد.
با تشکیل بسیج رسانه، تلاش می شود که در مقابل تهاجم رسانه ای غرب، عملیات روانی و جنگ نرم، بصورت متحد الشکل رفتار کرده و واکنش سنجیده تری داشته باشیم.

13

در ادامه حجت الاسلام معبودی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، با اشاره به نقش رسانه های در نبرد گفت: امروزه عرصه نبرد تغییر یافته و مولفه های قدرت افزایش یافته است.
اگر در گذشته اقتصاد، سیاست و توان نظامی عنوان اقتدار یک کشور محسوب می شد امروزه رسانه جایگزین آن موارد شده و در بسیاری از عرصه ها قدرت یک کشور را نشان می دهد.

وی افزود: در سالهای گذشته کشور آمریکا که 6 درصد جمعیت جهان را دارد، 75 درصد تبلیغات جهان را در دست دارد و با همین قدرت رسانه ای توانست شوروی را از صحنه قدرت جهانی حذف و خود را به عنوان ابرقدرت به دنیا تحمیل کند.

معبودی با تعریف دقیق رسانه به عنوان وسیله اخذ و تحویل پیام بیان کرد: در رابطه با رسانه 2 دیدگاه مادی و الهی مطرح است که در جهان بینی و محاسبات این دو تفاوت بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به اهداف رسانه های مادی عنوان کرد: تحریف و خنثی نمودن فرهنگ ملی و مذهبی جهان، تحمیل فرهنگ و سیاست استعماری خود به سایر ملل، غارت و چپاول ثروت های مادی و معنوی کشورها و تثبیت منابع و مصالح استکباری از مهمترین خصیصه رسانه هایی است که در عمل به دنبال اهداف متعالی نیستند.

این مسئول در ادامه با تشریح دیدگاه رسانه های الهی ابراز کرد: تلاش در جهت ارتقاء علم و معرفت جامعه و انسان ها، پرورش دادن استعدادهای انسانی، سوق دادن جامعه الهی در جهت بندگی خداوند، ایجاد همگرایی در جوامع و انسان ها، عدالت جویی و ظلم ستیزی و پایبندی به اصول و ارزش ها از مهمترین شاخصه های یک رسانه الهی و توحیدی است.

16

حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان قزوین، به عنوان سخنران دیگر این همایش با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: مشارکت مردم در حکومت ها با نگاههای متفاوتی همراه است

وی تصریح کرد: امروزه رسانه ها از ضروریات و الزامات جوامع هستند و بدون آن نمی توان اهداف خود را محقق کرد به همین دلیل دنیای استکباری با درک این جایگاه از رسانه های متعدد برای رسیدن به اهداف سلطه گرانه خود استفاده می کند و ما هم برای رقابتی تنگاتنگ با آنها نیازمند آشنایی با کاربرد رسانه و ابزار نوین هستیم.

دادستان قزوین ابراز کرد: انتقاد سازنده با تخریب تفاوت دارد لذا رسانه ها باید طوری برنامه ریزی کند تا انتقادها در مسیر قانون و برای اصلاح امور باشد تا از حمایت دستگاه قضایی برخوردار باشند.

15

در پایان این مراسم از پنج تن از منتخبان اولین جشنواره "شجره طیبه رسانه" در استان تقدیر شد.

انتهای پیام/6001/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان