۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نمایندگان جدید شرف نمایندگی مردم را به ذلت پیروی از قدرت‌طلبان نفروشند/ مشکلات استان با عمل به میل و هوس خان‌های قدرت طلب حل نمی‌شود
کد خبر: ۱۹۰۶۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۷ ساعت: ۱۶:۴۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

نمایندگان جدید شرف نمایندگی مردم را به ذلت پیروی از قدرت‌طلبان نفروشند/ مشکلات استان با عمل به میل و هوس خان‌های قدرت طلب حل نمی‌شود

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نمایندگان جدید شرف نمایندگی مردم را به ذلت پیروی از قدرت‌طلبان نفروشند، بیان کرد: زمانی که ما به میل و هوس این خان‌های قدرت طلب در استان عمل کنیم باید با مشکل بیماری و تهدید کارخانه‌های دست و پنچه نرم کنیم.

نمایندگان جدید شرف نمایندگی مردم را به ذلت پیروی از قدرت‌طلبان نفروشند/ مشکلات استان با عمل به میل و هوس خان‌های قدرت طلب حل نمی‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های سیاسی-عبادی این هفته شهر قزوین با اشاره به پایان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز دوره دهم مجلس اظهار کرد: وظیفه همه ما قدردانی از نمایندگان مجلس استان در دوره گذشته است.
وی در ادامه افزود: این نمایندگان دوره پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند و روشنگری‌ها و تصمیمات متنوعی در مجلس داشتند و حجت الاسلام حسینی، داود محمدی، رجب رحمانی و روح الله عباسپور جزو نمایندگان مجرب استان ما بودند.
این خطیب نمازجمعه با اشاره به وظایف مهم نمایندگان جدید قزوین در مجلس ابراز کرد: وظیفه نمایندگان این دوره این است که برای حل مشکلات همه مردم تلاش کنند، این افراد فقط نماینده حزب و گروه خاصی نیستند که از سوی آنها صاحب رأی شده‌اند.
وی ادامه داد: نمایندگان امروز استان مطابق قانون نماینده همه مردم هستند حتی اگر اکثریت مردم به آنها رای نداده باشند.

مدیریت دولتی استان تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی به کار بگیرند

عابدینی اذعان کرد: این 4 نماینده فقط نماینده مردم قزوین نیستند بلکه نماینده مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی در دروه دهم مجلس هستند؛ مصالح اسلام و مسلمانان باید مدنظر قرار گیرد که برای توجه به این موضوع با شایستگی‌های لازم را در خود کسب کنند.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید خادم به مردم، کشور، نظام و مصالح دین باشند؛ بیان کرد: استان قزوین با داشتن حجم وسیعی از دانشجویان، اساتید و دانشگاه‌ها یک استان علمی است و نمایندگان دور جدید مجلس باید بدانند در چه فضایی باید به مردم خدمت کنند و مسئولیت خطیر و سنگینی برعهده آنهاست.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: مردم استان قزوین با شروع مجلس دهم از نمایندگان خود انتظار فعالیت تاثیرگذار و حضور در میدان را دارند.
وی استان قزوین را دارای پیشینه فرهنگی هزاران ساله دانست و تصریح کرد: قزوین نام باب الجنه به خود گرفته و نماینده مردم باید پیشینه فرهنگی، معنوی و جایگاه این استان را بشناسند و خادم فرهنگ باشند.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: نمایندگان جدید مردم قزوین باید خود را برای خدمت فرهنگی در استان آماده کرده و حتی دوره‌های معرفت افزایی، بصیرتی و مهارت آموزی ببینند و از تجربه نمایندگان سابق هم بهره بگیرند تا بتوانند بار سنگین مسئولیت خود را با عزت و آبرو و موفقیت به سرانجام برسانند.
وی صریح کرد: قزوین استانی صنعتی است که چرخ معیشت بسیاری از مردم به حیات کارخانه‌ها، تولیدات و رونق صنعت وابسته می‌باشد؛ نماینده مجلس باید در زمینه صنعت و تولیدات بومی استان هوشمند باشد.
این خطیب نمازجمعه ادامه داد: یک نماینده مجلس باید در زمینه قانونگذاری و یا نظارت در بحث صنعت حضور قدرتمندی داشته باشد تا چرخه صنعت در استان به حرکت درآمده و بیکاری مزمن و آزاردهنده تغییر کند؛ البته مدیریت دولتی استان هم تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی به کار بگیرند.
وی خطاب به استاندار قزوین گفت: زمانی که ما به میل و هوس این خان‌های قدرت طلب در استان عمل کنیم و مهره‌های آنها را بخاطر برآورده شدن منافع دنیوی شان در مسند قدرت قرار دهیم، باید با مشکل بیماری و تهدید کارخانه‌های دست و پنچه نرم کنیم.

انتخاب آیت الله جنتی باعث عصبانیت آمریکا و شیاطین داخلی شد
عابدینی اذعان کرد: برای اینکه لقمه ما از بودجه دولتی حلال باشد باید همه تلاشمان رفع مشکلات مردم، مبارزه با گرانی، احیای صنعت بیمار استان و حل مشکلات کشاورزی باشد.
وی با بیان اینکه حفظ وحدت و تحکیم وحدت از اولویت‌های نمایندگان مجلس باشد، گفت: نمایندگان باید از دوقطبی شدن جامعه بپرهیزند که این موضوع از سوی نمایندگان سابق به خوبی پیاده شده بود.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: از نمایندگان جدید انتظار داریم شرف نمایندگی مردم را به ذلت پیروی از قدرت طلبان نفروشند؛ زیرا مردم آنها را رصد کرده و با نشان دادن بی لیاقتی از چشم و دل مردم خواهند افتاد.
وی عنوان کرد: از استاندار محترم قزوین گلایه مند شدم به واسطه یک برنامه حزبی و بی ربط به مشکلات مردم، در استان ماند و در اجلاسیه مشهد با موضوع اقتصاد مقاومتی، حضور پیدا نکرد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر به جای شما باشم حقوق آن روز را دریافت نمی‌کنم زیرا آن روز در خدمت کسانی قرار گرفتم که به دنبال مشکلات مردم نبودند.
وی در ادامه با اشاره به انتخاب آیت الله جنتی به ریاست مجلس گفت: این انتخاب بجا و نشاط آفرین و شایسته تودهنی محکم به آمریکا و انگلیس بود و افرادی که گمان می‌کردند مجلس خبرگان از حالت انقلابی فاصله گرفته است، ناامید شدند و انتخاب آیت الله جنتی باعث عصبانیت آمریکا و شیاطین داخلی شد.
عابدینی با اشاره به مناسبت رحلت امام در هفته آینده ابراز کرد: حفظ و صدور آرمان‌های امام راحل فقط با حفظ روحیه انقلابی امکانپذیر است و باید مراقب نفوذ دشمن بود.
وی در پایان گفت: عده‌ای با بر زبان جاری کردن نام امام فقط خنجر به آرمان‌های ایشان می‌زنند دنیاگریزی، وحدت و یکپارچگی و حمایت از رهبری، قرآن محوری از نشانه‌های همراهان امام راحل است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان