۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین امامزاده هلال بن علی(ع) سفیر عاشورا بودند
کد خبر: ۱۹۰۱۲۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

امامزاده هلال بن علی(ع) سفیر عاشورا بودند

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه امام زاده هلال بن علی(ع)، را سفیر عاشورا دانست.

امامزاده هلال بن علی(ع) سفیر عاشورا بودند

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه امام زاده هلال بن علی(ع)، را سفیر عاشورا دانست.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین علی محمدیان، روز پنجشنبه در اولین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت: کنگره امامزادگان در سالهای اخیر در کشور برگزار شده است و امسال نیز این کنگره در کشور ساماندهی شد.

وی افزود: آنچه از کتب تاریخی به دست می‎آید ایشان از فرزندان بلافصل امام علی(ع) است و از طرف مادر که از منسوبین حضرت فاطمه (س) است، در سال 14 هجری قمری در شهر مدینه بدنیا آمدند.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد: در زمان قیام حضرت سیدالشهدا(ع) ایشان در طایف بودند و پس از شهادت ایشان به عنوان سفیر از مدینه به کوفه و سپس به ایران حرکت می‌کنند و پس از ورود به ایران مدتی در خراسان و کاشان حضور داشتند و سپس در آران حضور یافتند و در سال 64 در این شهر رحلت فرمودند.

وی گفت: 253 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 140 اثر فرهنگی از جمله کتاب، داستان و شعر ارسال شد؛ از بین مقالات، 13 مقاله انتخاب شد و به چاپ رسید.

محمدیان اظهارکرد: تا کنون 5 کتاب پیرامون این امامزاده واجب التعظیم منتشر شده است که از جمله آنها می‎توان به ستارگان حریم هلال، ستایشگران هلال و فهرست نسخ خطی هلال بن علی(ع) اشاره کرد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این همایش امروز صبح در قم برگزار شده است و مراسم اختتامیه این همایش نیز امشب در شهرستان آران و بیدگل برگزار می‏‌شود.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد: وجود بقاع متبرکه امامزادگان از مهمترین و بهترین برکاتی است که خداوند متعال به این ملت اعطا کرده است و امام راحل نیز فرمودند که مردم باید در کنار این بقاع متبرکه آرامش داشته باشند و با آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فرمودند که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شوند که این دو بیان از این بزرگان سرلوحه برنامه های سازمان اوقاف قرار گرفته است.

محمدیان اظهارکرد: در نیمه شعبان امسال در سطح کشور، امامزادگان، محل تجمع و حضور گسترده مردم بود که این حضور گسترده در سطح کشور نمایان بود و خوشبختانه سطح حضور مردم در این بقاع متبرکه گسترش یافت است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان