۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بیانیه ارتش ترکیه درباره مانور نظامی بین‌المللی این کشور
کد خبر: ۱۹۰۱۱۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بیانیه ارتش ترکیه درباره مانور نظامی بین‌المللی این کشور

مانور نظامی گسترده برگزار شده توسط نیروهای مسلح ترکیه ۸۶۰ پرسنل نظامی از هشت کشور جهان از جمله آمریکا و عربستان سعودی را گردهم آورده که به عنوان بخشی از مانور مشترک سالانه "افس ۲۰۱۶" در منطقه ساحلی دریای اژه ترکیه محسوب می‌شود.

بیانیه ارتش ترکیه درباره مانور نظامی بین‌المللی این کشور

مانور نظامی گسترده برگزار شده توسط نیروهای مسلح ترکیه 860 پرسنل نظامی از هشت کشور جهان از جمله آمریکا و عربستان سعودی را گردهم آورده که به عنوان بخشی از مانور مشترک سالانه "افس 2016" در منطقه ساحلی دریای اژه ترکیه محسوب می‌شود.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نوشته روزنامه حریت، ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخستین بار است که مانور افس 2016 کشورهای متحد و دوست را در یک مانور نظامی گردهم می‌آورد. این مانور چهار مه آغاز تا چهار ژوئن سال جاری میلادی (15 خرداد) در آناتولی غربی ترکیه و مناطق ساحلی دریای اژه و همچنین خلیج ازمیر و منطقه نظامی دوغان بی ادامه خواهد داشت.

در ادامه این مانور آمده است: علاوه بر نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و افسران پلیس ترکیه یگان‌های نظامی از آلمان، آمریکا، جمهوری آذربایجان، انگلیس، قطر، پاکستان، لهستان و عربستان سعودی نیز در این مانور شرکت داشتند.

هدف از این مانور ارتقای توانایی کشورهای شرکت کننده برای همکاری به عنوان بخشی از یک عملیات مشترک و تاکیدی است.

ناظران نظامی از 74 کشور جهان نیز برای حضور در این مانور دعوت شده‌اند.

خبرگزای آنادولو گزارش داد: در نخستین مرحله این مانور یک مانور حمله هوایی با موفقیت پایان یافت. 16 جنگنده کوگر، یک هلی کوپتر اسکورسکی و هلی کوپترهای UH-1 در این آموزش حمله هوایی با پرسنل نظامی از دیگر کشورها شرکت داشتند که هدفش استقرار نیروها در مناطق تحت کنترل نیروهای مهاجم بود.

در همین حال هلی کوپترها ضمن انتقال یک سرباز زخمی، راکت‌اندازهای چند منظوره و توپخانه‌ها را در این منطقه به زمین انداختند.

خبرگزاری آنادولو گزارش داد: در جریان این مانور تیپ کماندوهای لشکر یکم ترکیه مستقر در شهر قیصریه یک مانور هوانوردی موفق آمیز را به عنوان بخشی از مانور نظامی سالانه ارجیاس 2016 انجام دادند.

حدود 120 چترباز عملیات هوانوردی را از هواپیماهای ترابری C-130 و C160 انجام دادند. چتربازها عملیاتی را در مرکز جنگی نیروهای متخاصم به عنوان بخشی از سناریوی این مانور انجام دادند که شامل انفجار دو پل و یک مرکز نظامی بود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان