۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تمدید تحریم‌ها علیه ایران تا سال ۲۰۳۱
کد خبر: ۱۹۰۱۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۶ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

سندی دیگر بر دستاورد هیچ از پوچ آفتاب تابان برجام:

تمدید تحریم‌ها علیه ایران تا سال ۲۰۳۱

زوبین سرمایه گذاری در ایران، واردات یا صادرات اکثر کالاها یا خدمات به این کشور یا داد و ستدهای تجاری و مالی با اکثر اشخاص یا شرکت‌های ایرانی را همچنان برای آمریکایی‌ها ممنوع اعلام کرد./ جمهوری‌خواهان سنای آمریکا در تلاش اند تا تحریم‌ها علیه ایران را تا سال ۲۰۳۱ تمدید کنند.

تمدید تحریم‌ها علیه ایران تا سال ۲۰۳۱
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، آدام زوبین معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های اصلی علیه ایران همچنان پابرجاست و واشنگتن هیچ برنامه‌ای ندارد تا به ایران اجازه دهد به نظام مالی آمریکا دسترسی پیدا کند. 
شینهوا با اعلام این خبر نوشت: زوبین سرمایه گذاری در ایران، واردات یا صادرات اکثر کالاها یا خدمات به این کشور یا داد و ستدهای تجاری و مالی با اکثر اشخاص یا شرکت‌های ایرانی را همچنان برای آمریکایی‌ها ممنوع اعلام کرد.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا که این اظهارات را در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بیان می‌کرد، گفت: علاوه بر اینها اجازه بدهید بگویم که ما قول نداده‌ایم و هیچ برنامه‌ای نداریم که به ایران اجازه دهیم به نظام مالی آمریکا دسترسی پیدا کند.

زوبین در مورد توافق هسته‌ای به دست آمده با ایران بار دیگر تأکید کرد: این موافقتنامه در چارچوب منافع ملی آمریکا صورت گرفته است. زمان فرار هسته‌ای ایران به بیش از یک سال افزایش یافته است و بر این اساس همگی ما ایمن‌تر شده‌ایم.

همچنین امروز خبرهایی از تلاش جمهوری‌خواهان سنای آمریکا برای برقراری ارتباط بین نزاع بر سر تحریم‌های ایران و لایحه سیاست دفاعی آمریکا منتشر شد که حکایت از تلاش سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌ها علیه تهران تا سال ۲۰۳۱ دارد.

کیلی آیوت سناتور آمریکایی که حمایت 18 سناتور دیگر جمهوری‌خواه را به‌همراه داشت، متممی را به قانون اقدام دفاع ملی افزوده است که بر اساس آن تحریم‌های وضع‌شده علیه برنامه موشک بالستیک ایران و افرادی که از آن حمایت می‌کنند، تمدید خواهد شد.

متمم‌های ارائه شده از سوی آیوت همچنین قانون تحریم‌های ایران را که اواخر امسال اعتبار آن پایان خواهد یافت، تا سال 2031 میلادی تمدید خواهد کرد.

این سناتور آمریکایی اعلام کرده است که اگر دولت اوباما موضع سختگیرانه‌تری علیه آزمایش‌های موشک بالستیک ایران اتخاذ نکند، برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران تلاش خواهد کرد.

کوری گاردنر یکی از سناتورهایی که از متمم پیشنهادی آیوت حمایت کرده در این باره تأکید کرد: دولت اوباما باید به‌جای کاهش تحریم‌ها، به قول خود برای استفاده از ابزارهای لازم برای برخورد با رفتار بد ایران، عمل کند.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان