۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین باغستان سنتی، برند گردشگری قزوین
کد خبر: ۱۹۰۰۴۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

باغستان سنتی، برند گردشگری قزوین

‌معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باغستان سنتی، برند گردشگری قزوین است و از افتخارات این حوزه است.

باغستان سنتی، برند گردشگری قزوین

‌معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باغستان سنتی، برند گردشگری قزوین است و از افتخارات این حوزه است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ساماندهی باغستان‌های سنتی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به تشکیل سازمان باغستان‌های سنتی اظهار کرد: در این سازمان دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، شهرداری، ‌آب منطقه‌ای، ‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و راه و شهرسازی عضو هستند.

وی افزود: دستگاه‌هایی که عضو هستند از قوی‌ترین نهادهایی بوده که اختیارات کافی برای انجام اقداماتی در احیای باغستان‌های سنتی دارند، به همین دلیل باید وارد کار شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را به‌درستی انجام دهند تا بتوانیم باغستان‌های سنتی را در زمان مطلوبی احیا کنیم.

حبیبی با اشاره به طرح جامع باغستان‌های سنتی خاطرنشان کرد: این طرح منطبق با شیوه آبیاری، دسترسی، نگه‌داری و ساخت‌وساز است که جزء افتخارات گردشگری بوده و مردم علاقه‌مند هستند این باغستان‌ها با توجه به این طرح احیا شود.

این مسئول بابیان اینکه احیای باغستان‌های سنتی در چند مرحله اجرا می‌شود، مطرح کرد: در پایلوت نخست باید مساحت بیشتری را در نظر گرفت تا بتواند نتایج خود را به‌خوبی نشان دهد تا با بررسی نقاط منفی و مثبت آن، مراحل بعدی را با جدیت و سریع‌تر اجرایی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه نگاه استاندار به باغستان فرصتی برای احیاء آن است، یادآور شد: استاندار قزوین در برابر طرح ساخت درمانگاه در محدوده باغستان ایستادگی و مخالفت کرد تا این درمانگاه در نقطه دیگری از شهر احداث شود که این نگاه فوق‌العاده ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

حبیبی گفت: باغستان سنتی قزوین 5 درصد از مجموعه باغستان‌های استان را تشکیل می‌دهد که حفظ و احیاء آن امری ضروری و حیاتی است.

به گزارش صبح قزوین ، در این جلسه هر یک از باغداران باغستان سنتی و مشاور طرح احیای باغستان‌های سنتی نظرات و پیشنهاد‌ها خود را در خصوص احیای باغستان ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان