۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نیاز صنایع نفت و گاز به جذب خطوط اعتباری خارجی
کد خبر: ۱۸۹۸۲۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نیاز صنایع نفت و گاز به جذب خطوط اعتباری خارجی

همایش علمی-کاربردی اقتصاد مقاومتی با موضوع "اقتصاد مقاومتی، راهکارهای عملیاتی تولید رقابت‌پذیر صادراتی" با سخنرانی علی صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و با حضور مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، در دانشگاه خاتم برگزار شد.

نیاز صنایع نفت و گاز به جذب خطوط اعتباری خارجی

همایش علمی-کاربردی اقتصاد مقاومتی با موضوع "اقتصاد مقاومتی، راهکارهای عملیاتی تولید رقابت‌پذیر صادراتی" با سخنرانی علی صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و با حضور مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، در دانشگاه خاتم برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار صبح قزوین ، این سلسله همایش‌ها با موضوعات اقتصادی، مدیریت مالی و تجارت به همت بانک پاسارگاد و انجمن مدیریت ایران برگزار می‌شود.

صالح‌آبادی در آغاز سخنرانی خود ضمن بیان مولفه‌های کلی و تئوریک به محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی و جزئیات آن باید به عنوان یک سیستم دیده شوند و برای آن برنامه‌ریزی شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن تشریح زیرسیستم‌های مفهوم اقتصاد مقاومتی در قالب چارچوب‌های کمی، اظهار کرد: پس از استقرار نگرش سیستمی به مفهوم اقتصاد مقاومتی، تعاملات نیز به صورت چرخه‌ای سیستمی شکل می‌گیرد.

رییس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار سپس به تشریح مولفه‌های عملیاتی‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و بیان کرد: در توسعه تجارت خارجی باید برنامه‌ای هدفمند داشته باشیم. ما روی منبع بی‌پایانی از انرژی نشسته‌ایم و صدور نفت، گاز و صنایع پتروشیمی در اولویت قرار دارد.

صالح‌آبادی ادامه داد: پس از صادرات انرژی باید به صادرات کالاهای غیرنفتی نیز توجه داشته باشیم اما عمده تجارت ما با کشورهای همسایه در انرژی و به‌ویژه برق و گاز است.

وی به ضرورت ایجاد تنوع در روش‌های فروش پرداخت و افزود: برای جذب بازار گسترده‌تر باید بتوانیم بسته‌های متنوع فروش را به همسایگان و مشتریان کالاهای کشور عرضه کنیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه سرمایه‌گذاری هدفمند در صنایع پرداخت و گفت: سرمایه‌گذاری در میادین نفت و گاز باید با مشارکت شرکت‌های خارجی و بهره‌مندی از خطوط اعتباری بانک‌های خارجی صورت گیرد.

صالح‌آبادی همچنین درباره ضرورت جذب خطوط اعتباری خارجی تاکید کرد: ما می‌توانیم در صنایع با تکنولوژی بالا، علاوه بر استفاده از خطوط اعتباری صندوق توسعه ملی، جذب هدفمند سرمایه خارجی را نیز داشته باشیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار مقاومت‌پذیری در اقتصاد مقاومتی، اظهارکرد: در این زمینه نیازمند شفاف‌سازی و واقعی کردن قیمت‌ها، اعطای هدفمند یارانه‌ها، سودآورکردن صنایع زیربنایی و اصلاح و تقویت نظام مالی هستیم.

در ادامه این همایش حاضران و کارشناسان مالی، پرسش‌های خود را در خصوص تامین منابع ارزی، صنایع سودآوری چون گردشگری، صادرات ایده، تجاری‌سازی اختراعات و پیشینه قیمت‌گذاری صنایع به‌ویژه در صنایع پتروشیمی مطرح کردند.

در بخشی از این همایش مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز به پرسش‌های مربوط به قیمت‌گذاری و جذب منابع ارزی پاسخ داد و نقش صنایع پتروشیمی را در تامین منابع ارزی در دوران تحریم، مهم دانست.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان