۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سازمان تامین اجتماعی به دنبال پرچم داری در اقتصاد مقاومتی
کد خبر: ۱۸۹۷۸۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سازمان تامین اجتماعی به دنبال پرچم داری در اقتصاد مقاومتی

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با تبیین کارکردهای چندگانه این سازمان بیمه‌گر اجتماعی در ایجاد امنیت اجتماعی، اقتصادی کشور گفت: تامین اجتماعی می‌تواند از پرچم‌داران اقتصاد مقاومتی باشد.

سازمان تامین اجتماعی به دنبال پرچم داری در اقتصاد مقاومتی

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با تبیین کارکردهای چندگانه این سازمان بیمه‌گر اجتماعی در ایجاد امنیت اجتماعی، اقتصادی کشور گفت: تامین اجتماعی می‌تواند از پرچم‌داران اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه خلیج فارس، منصور اعتصامی که در همایش "گفتمان‌سازی مباحث بیمه و تامین اجتماعی در اقتصاد مقاومتی" در دانشگاه هرمزگان سخن می‌گفت، اظهار داشت: در راستای نامگذاری سال 1395 و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تمامی نهادهای عمومی و ملی کشور مکلف به اقدام و عمل در جهت شکل‌گیری و تحقق اهداف این روش اقتصادی هستند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز با نصب العین قرار دادن این سیاست‌ها و توجه به فرامین دهگانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری، تحقق این امر مهم را به طور جد در دستور کار قرار داده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: این مجموعه بیمه گر اجتماعی سازمانی چند کارکردی است که در ابعاد مختلف از جمله اجتماعی و اقتصادی در سطح ملی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری زیادی دارد، بر همین اساس نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد امنیت اجتماعی، اقتصادی کشور داشته و ضرورت دارد که از پرچم داران اقتصاد مقاومتی باشد.

اعتصامی افزود: در کنار جهت‌گیری های اعلام شده، "اتاق فکر اقتصاد مقاومتی" به منظور استخراج شاخص‌های عملکردی و بررسی مسائل و مشکلات سازمان در حوزه‌های مختلف تولیدی و خدمت‌رسانی اجتماعی در حال تشکیل است.

وی اضافه کرد: این اتاق فکر ضمن بهره‌مندی از نخبگان فعال در عرصه علمی اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت کارشناسی سازمان، پیگیری، رصد و پایش عملیات اجرایی حوزه اقتصاد مقاومتی را برعهده خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ضمن بیان این مطلب که برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی در این سازمان با توجه و ملاحظه مدیریت ریسک تکمیل می‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد بتوان سه محور مدیریت منابع، مدیریت مصارف و مدیریت تاب آوری (معطوف به فرصت‌ها و تهدیدات بیرونی) را برای اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی پیش بینی کرد.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در اقتصاد مقاومتی بیان کرد: توجه به مقوله تربیت و فرهنگ و ترویج روحیه استقلال و هویت بخشی ملی در حوزه‌های گوناگون می‌تواند در قالب برنامه‌ای مشخص با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها، توسط نهادهای عمومی به اجرا درآید که چنین رویکردی از اواخر 1393 تاکنون مدنظر بوده است.

به گفته اعتصامی، تهیه محتوی و فرآیند اجرایی و تدوین بسته آموزشی مرتبط با مباحث اقتصاد مقاومتی که کارکرد مغفولی را برای نخبگان و اندیشمندان تعریف می‌کند، می‌تواند بر اساس مستندات و محتوای کارگاه‌های برگزار شده پس از ویرایش و تنظیم دقیق علمی تهیه شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حوزه معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی با همراهی دفتر سیاستگذاری فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی وزارت علوم در حال تدوین اولین مجموعه است که در هفته آخر تیرماه امسال رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در پایان ابراز امیدواری کرد، این مجموعه تلاش‌ها در حوزه اقدام و عمل، تحقق یافته و در نهایت ضمن اصلاح شرایط اقتصادی کشور در سطح ملی و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد فعال در زمینه ارائه خدمات اجتماعی، به طور واقعی رضایت ذی‌نفعان، شرکاء اجتماعی و ملت شریف ایران اسلامی را فراهم آورد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان