۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تأکید بر برخورد کارشناسی در مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: ۱۸۹۴۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تأکید بر برخورد کارشناسی در مبارزه با مواد مخدر

استاندار ایلام بر برخورد سنجیده در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

تأکید بر برخورد کارشناسی در مبارزه با مواد مخدر

استاندار ایلام بر برخورد سنجیده در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه ایلام، «محمدرضا مروارید» در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تأکید بر رعایت احتیاط در مبارزه با این بلای شوم، اظهار کرد: اقدام نسنجیده در امر مبارزه با مواد مخدر ممکن است نه‌تنها مشکلی را در این زمینه حل نکند، بلکه مشکلات جدیدی را نیز ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش مردم در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: جلب مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر می‌تواند فعالیت دستگاه‌های متولی را تسریع ببخشد.

به گزارش صبح قزوین ، «حسین کلانتری» - معاون استاندار ایلام اظهار کرد: چنانچه در امر مبارزه با اعتیاد سنجیده عمل نشود مشکلات عدیده‌ای برای ما ایجاد خواهد شد، بنابراین برخورد با این بلای خانمان‌سوز نیازمند استفاده از متخصصین است.

وی در خصوص وضعیت اعتیاد در استان گفت: با توجه به اینکه شناخت بستر اقدام مناسب است، ابتدا باید گزارش کاملی از وضعیت مبتلایان به مواد مخدر و دسته‌بندی آن‌ها به سه دسته در معرض خطر، پرخطر و معتاد تهیه شود تا بر اساس آن گزارش اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه گفت: مشارکت هدف است نه وسیله و بایستی با جلب مشارکت مردم به خصوص جوانان رغبت آنان به سمت مواد مخدر را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر، کمبود تفریحات سالم است، گفت: انجام فعالیت‌های سرگرمی، باعث کاهش رغبت جوانان به اعتیاد به مواد مخدر می‌گردد.

«علی مهرعلیزاده» - مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام در این جلسه گفت: 148 سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان فعال هستند که آمار سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه در سال 94 به نسبت سال 93 ، 140درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان