۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ارزیابی محمود حکیمی از نمایشگاه کتاب
کد خبر: ۱۸۹۲۴۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ارزیابی محمود حکیمی از نمایشگاه کتاب

محمود حکیمی می‌گوید: سخنرانی‌ها و نشست‌های نمایشگاه کتاب تهران باید افزایش یابد.

ارزیابی محمود حکیمی از نمایشگاه کتاب

محمود حکیمی می‌گوید: سخنرانی‌ها و نشست‌های نمایشگاه کتاب تهران باید افزایش یابد.

این نویسنده پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب صبح قزوین ، درباره بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: پس از سخنرانی‌ها و نشست‌هایی که در آن‌ها شرکت داشتم با حاضران گفت‌وگو کردم. آن‌ها از این‌که اطلاعات خوبی به دست آورده بودند خوشحال بودند. این برنامه‌ها باید افزایش پیدا کند. متأسفانه جوانان و نوجوانان از مولفان آگاهی کافی ندارند.

او با بیان این‌که «در روزهای اول برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اطلاع‌رسان‌ها آمادگی لازم را نداشتند» گفت: اوایل اطلاع‌رسانی خوب نبود اما از روز سوم به بعد اطلاع‌رسان‌ها به خوبی پاسخ می‌دادند.

حکیمی همچنین درباره خرید کتاب گفت:‌ خود غرفه‌داران هم از بالا رفتن قیمت کتاب‌ها که به وضعیت اقتصادی بازار نشر مربوط می‌شود، راضی نبودند. چون قیمت کتاب‌ها بالا رفته است، کتاب‌ها آن‌چنان که باید، فروش نمی‌روند.

او درباره وضعیت حمل‌ونقل برای نمایشگاه کتاب نیز بیان کرد: زحمت زیادی برای حمل‌ونقل کشیده شده است؛ اما حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو که مهم‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی است، خیلی مناسب نبود. با توجه به جمعیت فوق‌العاده زیاد امیدوارم برای نمایشگاه‌های بعدی راهی اندیشیده شود.

نویسنده کتاب «هزار و یک حکایت تاریخی» گفت: در مجموع بیست و نهمین نمایشگاه کتاب نسبت به دوره پیش بهتر و از وسعت خوبی هم برخوردار بود. همچنین قسمت‌بندی بخش کودک و نوجوان جالب و ارزنده بود. البته به علت این‌که اولین سال برگزاری نمایشگاه کتاب در محل جدید بود، کم و کاستی‌هایی هم داشت. امیدوارم این مشکلات برای سال آینده رفع شود. اما من خودم در نمایشگاه با کتاب‌هایی آشنا شدم که از انتشارشان اطلاع نداشتم، و این کاربرد مهمی برای نمایشگاه کتاب است.

«دین محبت» جدیدترین کتاب محمود حکیمی است که در زمان برپایی نمایشگاه کتاب منتشر و عرضه شد. این کتاب به شیوه زندگی 14 معصوم (ع) پرداخته است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان