۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس احداث می‌شود
کد خبر: ۱۸۸۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۴ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

به همت مسئولین شهری استان قزوین؛

بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس احداث می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس به مساحت ۴ و نیم هکتار کلنگ زنی می‌شود و منابع مالی این پروژه با مشارکت شهرداری و راه و شهرسازی انجام شده و براساس برنامه زمانبندی به نتیجه می‌رسد.

بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس احداث می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی شهدای دفاع مقدس(باغ موزه) با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین و سرهنگ طاهرخانی مدیرکل بنیاد و حفظ آثار استان قزوین و دیگر مسئولین شهری برگزار شد.
فریدون همتی، استاندار قزوین در این مراسم گفت: هدف ما پیگیری و ساخت سریع این مجموعه فرهنگی است تا روحیه فداکاری، ایثار و شهادت به عنوان یک جریان زنده حفظ شود.
وی در ادامه افزود: این مراکز، جایگاهی برای حفظ و نشر و توسعه روحیه شهادت طلبی برای نسل جوان ما باشد، انقلاب ما در دنیا بی‌نظیر و دارای ارزش‌های الهی است برای همین دشمن اقتدار و عزت ایران اسلامی را برنمی‌تابد.
این مسئول با بیان اینکه پیام انقلاب ما با اهداف نظام استکباری در تضاد است، بیان کرد: ما و استکبار جهانی در هیچ زمانی نمی‌توانیم باهم کنار آمده و نگاه یکدیگر را بپذیریم، زیرا در این فضا باید یکی از دو طرف از اهداف ما دست بردارند.
وی عنوان کرد: ارزش‌‎های ما الهی و انسانی و نگاه غربی‌ها چپاول و غارت و استثمار انسانهاست؛ بنابراین ما باید در طول حیات انقلاب مستمر در زمینه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و نشر آنها با ایجاد جایگاه‌های فرهنگی تلاش کرد.

استاندار قزوین گفت: شهردار، شورای شهر، استانداری، حفظ آثار، بسیج سازندگی و سپاه باید با همکاری یکدیگر زمینه ساخت این جایگاه فرهنگی برای شهدا را فراهم کنند.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس در زمینی به وسعت 12 هکتار احداث می‌شود

در ادامه این مراسم منوچهر حبیبی، معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: این مجموعه عظیم فرهنگی که در راستای فرهنگ ایثار و فداکاری کلنگ زده می‌شود با همکاری دستگاه‌های متعدد ساخته خواهد شد.
وی در ادامه افزود: مکان یابی این پروژه در جوار یادمان شهدای گمنام است و در بالاترین نقظه شهری قزوین در نظر گرفته شده تا اشرافیت لازم را داشته باشد و در نزدیکی پرترافیک ترین اتوبان کشور قرار دارد و می‌تواند میزبان زائران زیادی باشد.
این مسئول ادامه داد: این پروژه با مشارکت شهرداری قزوین، شورای شهر، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌شود.
وی اذعان کرد: طرح جامع این پروژه کامل تهیه شده و به تائید بنیاد حفظ آثار مرکز هم رسیده است مرکز فرهنگی دفاع مقدس در زمینی به وسعت 12 هکتار احداث می‌شود و برآورد هزینه آن 20 میلیارد تومان است
حبیبی در پایان گفت: در فاز اول به مساحت 4 و نیم هکتار امروز کلنگ زنی می‌شود و منابع مالی این پروژه با مشارکت شهرداری و راه و شهرسازی انجام شده و براساس برنامه زمانبندی به نتیجه می‌رسد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان