۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کارگران «کنتورسازی ایران» بیش از دو ماه است که حقوق نگرفته‌اند
کد خبر: ۱۸۸۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه «کنتور سازی ایران»:

کارگران «کنتورسازی ایران» بیش از دو ماه است که حقوق نگرفته‌اند

علاوه بر حقوق، بخشی از مشکلات کارگران کنتورسازی قزوین مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه از جانب کارفرماست که به صورت مداوم به تامین اجتماعی پرداخت نشده و طبعا باعث ایجاد فاصله در سوابق کارگران شده است.

کارگران «کنتورسازی ایران» بیش از دو ماه است که حقوق نگرفته‌اند
به گزارش صبح قزوین، رئیس شورای اسلامی کار کارخانه «کنتور سازی ایران» گفت: حقوق ۴۱۰ کارگر این کارخانه دو ماه و ۱۵ روز به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی ذکر می‌شود، به تعویق افتاده است.
به گزارش ایلنا از قزوین؛ داوود آخوندی در گفتگو با بخش کارگری ایلنا افزود: کارفرمای کارخانه کنتور سازی ایران از آبان ماه سال جاری هیچ حقوقی به کارگران پرداخت نکرده است و این درحالی است که کارگران روزانه با تولید حدود ۸ هزار کنتور، سود قابل توجهی را نصیب کارخانه می‌کنند.
نماینده کارگران کنتورسازی ایران افزود: علاوه بر حقوق، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه از جانب کارفرماست که به صورت مداوم به تامین اجتماعی پرداخت نشده و طبعا باعث ایجاد فاصله در سوابق کارگران شده است.
او در ادامه، بدهی بیمه‌ای کارخانه کنتور سازی ایران به تامین اجتماعی را حدود ۱۲ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در این مورد این کارخانه از اداره تامین اجتماعی استان تذکرات متعددی را دریافت کرده است.
به گفته این فعال کارگری، مشکلات کارخانه و کارگران از پنج سال گذشته، زمانی آغاز شد که این واحد تولیدی از وزارت نیرو به بخش خصوصی انتقال یافت.
آخوندی بخش دیگری از مطالبات کارگران را پرداخت نشدن حق بن کارگری از سال ۹۱ تا کنون ذکر کرد و درباره سایر مطالبات کارگران گفت: کارگران کنتورسازی ایران عیدی و پاداش شش ماهه نخست سال جاری را نیز دریافت نکرده‌اند.
مسئول نهاد کارگری کارخانه کنتورسازی ایران بهانه کارفرما را پرداخت نشدن حقوق کارگران، دریافت نکردن طلب کارخانه از شرکت‌های دولتی سفارش دهنده ذکر کرد و گفت: طبق اظهارات کارفرما، خریدار محصولات این کارخانه که وزارت نیرو و سایر ادارات برق در سراسر کشور هستند، بدهی‌های خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.
ایلنا انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان