۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وهابیت با رشوه‌های میلیاردی در جامعه قرآنی نفوذ دارد/ مسئولان بجای شعار حمایت کنند
کد خبر: ۱۸۸۵۷۹ نویسنده: سید مصطفی حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۴ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

قاری بین المللی قرآن در مصاحبه با صبح قزوین:

وهابیت با رشوه‌های میلیاردی در جامعه قرآنی نفوذ دارد/ مسئولان بجای شعار حمایت کنند

قاری بین المللی قرآن گفت: برای پیشرفت جامعه در زمینه قرآن به کار فرهنگی شایسته حمایت‌های مادی و معنوی مسئولین نیازمند هستیم.

وهابیت با رشوه‌های میلیاردی در جامعه قرآنی نفوذ دارد/ مسئولان بجای شعار حمایت کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی قزوینی که 21 سال سن دارد و در یک خانواده قرآنی رشد پیدا کرده، توانسته است علاوه بر کسب موفقیت‌های بسیار در زمینه حفظ قرآن کریم در زمینه تلاوت نیز به موفقیت‌های بزرگی در عرصه بین‌المللی دست یابد.
این قاری جوان قرآن چندین مقام کشوری و بین المللی را در رشته تلاوت از آن خود کرده است.
وی تا به امروز موفق به کسب مقام وعناوین مختلف کشوری و بین المللی شده است. از جمله‌ی مقام‌های این قاری قرآن قزوینی کسب مقام دوم کشور مقطع زیر 16 سال در مسابقات اوقاف در سال‌های 87 و90 ، کسب رتبه سوم در مسابقات کشوری اوقاف در سال 94، رتبه اول کشور در مسابقات کشوری دارالقران کریم در رشته تلاوت، کسب مقام سوم مسابقات بین المللی کویت در جمع قاریان بر‌تر ۵۶ کشور اسلامی در سال 92 و همچنین مقام چهارم مسابقات بین المللی مالزی را کسب کرده است. 
سیدمصطفی حسینی، قاری بین المللی قرآن متولد 1374 در قزوین و دانشجوی رشته بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی استان است. او از کودکی در محیط و خانه‌ی قرآنی رشد کرده و انس پدر و مادرش با قرآن سبب تشویق و علاقه مندی او به قران شده است.
وی در این گقت‌و گو با بیان اینکه مشوقان اصلی او در جهت انس با قرآن کریم والدینش هستند،گفت: انگیزه من نسبت به حفظ و تلاوت قرآن را از سنین کودکی پدر و مادرم ایجاد کردند من از بدو تولد قرآن در گوش داشتم و فضای خانه نیز قرآنی بود.
قاری قران در ادامه اضافه کرد: از کودکی در جلسات قرآنی شرکت می‌کردم رفته رفته به قرآن علاقه‌مند و با آن انس گرفتم.
حسینی با بیان اینکه از دو سالگی شروع به حفظ قران کرده است، ابراز کرد: اولین استاد من در زمینه حفظ قرآن کریم خانم "واقع" بودند که در‌‌ همان سال‌های اول نه جزء اول و جزء آخر قرآن کریم را ظرف مدت 2 سال حفظ کردم.
به سبک استاد منشاوی علاقه دارم
وی در ادامه افزود: در کنار حفظ قرآن کریم علاقه بسیار زیادی نیز به تلاوت آن داشتم که برای آموزش تلاوت قرآن از محضر اساتید بزرگوار مجید وفاپور، حاج‌فتحعلی، نداف، بهره‌مند شدم.
قاری قران گفت: هم اکنون بیش از 10 سال است که به طور حرفه‌‎ای به سبک استاد منشاوی تلاوت می‌کنم و به این سبک تلاوت علاقه دارم.
وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرآنی استان و کشور اظهار کرد: متاسفانه والدین به فکر برنامه‌هایی برای فرزندانشان هستند که اهمیت کمی دارد، فرزندان باید قرآنی تربیت شوند.  
این حافظ قرآن اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا کودکان و فرزندانمان با جلسات قرآن انس بگیرند و در فضایی قرآنی قرار بیند و اگر این اتفاق شکل بگیرد در آینده جامعه‌ای قرآنی خواهیم داشت.
از جلسات قرآنی خودجوش حمایت‌ نمی‌شود
وی با اشاره به تاثیر گذاری آیات قرآن در زندگی گفت: تمام آیات قرآن دلنشین است و با تکیه بر هر آیه قرآن می‌توان الگو وراه صحیح زندگی کردن را آموخت.
قاری قرآن با اشاره به اینکه در هیچ موسسه و کلاس قرآنی شرکت نکرده است، تصریح کرد: برای حفظ قرآن در کلاس‌های خود جوش شرکت می‌کردم متاسفانه از این جلسات قرآنی و کلاس‌های خود جوشی که در سطح شهر برگزار می‌شود حمایت نمی‌شود.
حسینی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور ابراز کرد:حافظ قرآن هرچقدر بیشتر تربیت شوند باز کم است متاسفانه امروزه حافظان قرآن کشورهای عربی خیلی بیشتر از ایران است. مثلا در کشور مصر اشخاص با شغل مکانیکی،معلمی یا دانشجویی حافظ قرآن هستند. 
بودجه اختصاصی به مراکز قرآنی ناچیز است
وی در ادامه افزود: تربیت حافظان قرآنی سبب تبدیل شدن جامعه به جامعه‌ای قرآنی شود و به فرموده مقام  معظم رهبری 10میلیون حافظ قرآن هدف گذاری کوتاه مدت بوده و روز به روز باید این تعداد بیشتر شود اما متاسفانه ما به همین تعداد هم در کشور نرسیده‌ایم.
قاری قرآن با بیان آیه‌ای درباره قوم یهود اظهار کرد: در قرآن آمده است که یهود از شما راضی نمی‌شوند تا زمانی که به دین آن‌ها ملحق شوید این گرگی صفت آمریکا در جامعه کنونی ما است که هرچه ما عقب نشینی کنیم او به سوی ما حمله ور می‌شود. 
وی در ادامه با اشاره به حفظ اقتدار ایران در مقابل سایر کشورها اضافه کرد: با توجه به آیه‌ی قرآن اگر خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری خواهد کرد و یاری کردن خدا به منزله یاری کردن دین خدا است ما باید برای حفظ اقتدار ایران و کسب رضایت خدا تلاش کنیم.
حسینی با اشاره به بودجه قرآنی در کشور اعلام کرد: در مسابقات بین المللی مالزی عربستان سعودی برای به قدرت رسیدن و نفوذ در جوامع قرآنی و پیشرفت وهابیت چندین میلیارد رشوه داده بود، تا شخصی که مد‌نظر عربستان صعودی و آمریکاست به موسسه مالزیایی نفوذ کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ایران کل بودجه قرآنی کشور به اندازه رشوه‌ای که عربستان داده بود نیست برای پیشرفت جامعه در زمینه قرآن به فرهنگی شایسته و حمایت‌های مادی و معنوی مسئولین نیازمند هستیم.
گفتنی است جهت حضور علاقه‌مندان به تلاوت این قاری ممتاز و بین المللی شهرمان جلسات هفتگی در منزل ایشان و مسجد فاطمه الزهرا برگزار می‌شود.
 انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان