۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجازه ندهیم هرکسی با هر عنوانی به بسیج خدشه وارد کند
کد خبر: ۱۸۸۵۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۴ ساعت: ۷:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس:

اجازه ندهیم هرکسی با هر عنوانی به بسیج خدشه وارد کند

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس گفت: اجازه ندهیم هرکسی با هر عنوانی به اسم بسیج و بسیجی بودن خدشه‌ای وارد کند زیرا بسیجیان نیز از جنس همین ملت هستند.

اجازه ندهیم هرکسی با هر عنوانی به بسیج خدشه وارد کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، شب گذشته (3 خرداد ماه) به مناسبت آزادسازی خرمشهر و نیمه شعبان مراسم جشنی در سالن آمفی تئاتر شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.
دکتر محمدرضا شیخی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این مراسم اظهار کرد: سوم خرداد، سالگرد حماسه آزاد سازی خرمشهر و یادآور فتحی خاطره‌انگیز برای ملت با عظمت و سرافراز ایران اسلامی است.
وی افزود: این حماسه بزرگ با از خودگذشتگی، فداکاری و ایثار شهدا و رزمندگان در عملیات بیت المقدس سال 61 شکل گرفت که طی آن رزمندگان اسلام توانستند با دلاورمردی خرمشهر را آزاد کنند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: این سخن امام راحل که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد نشان از ایثارگری و رشادت رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس است که در مقابل 30 کشور جهان مردانه ایستادند و از جان خود برای حفظ ارزش‌هاي اسلامي و دفاع از کشور گذشتند تا آرامش و آسایش امروز حاصل شود.
وی عنوان کرد: در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین ۱۹ هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند که گویای عظمت آزادسازی خرمشهر و کار بزرگی است که رزمندگان ایرانی انجام دادند.
شیخی در پایان تصریح کرد: این مراسم به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدایی برگزار می‌شود که با جانفشانی خود زمینه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند.
در ادامه این مراسم محمدهادی مهرانی، از رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار کرد: در جبهه با دو نفر که هر دوی آنها پزشک بودند آشنا شدم یکی از آنها در کشور آمریکا زندگی می‌کرد و دیگری اهل خیابان زعفرانیه بود.
وی ادامه داد: دوستی که اهل خیابان زعفرانیه تهران بود در عملیات بیت المقدس دو به درجه رفیع شهادت نائل آمد و دوست دیگرم که از آمریکا به ایران آمده بود به دلیل جراحت‌های ناشی از دوران جنگ، اکنون در یکی از آسایشگاه‌های تهران بستری است.
این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: متاسفانه در جامعه افرادی هستند که اسم بسیج را با کارهایی که هیچ ارتباطی با بسیجی بودن ندارد لکه دار کرده و آن را به سخره می‌گیرند.
وی تاکید کرد: اجازه ندهیم هرکسی با هر عنوانی به این اسم خدشه‌ای وارد کند زیرا بسیجیان نیز از جنس همین ملت هستند.
مهرانی خاطرنشان کرد: همه ما ایرانی‌ها به نوعی بسیجی هستیم و هرکسی که فکر و دغدغه‌اش دستیابی کشور به اوج اقتدار و پیشرفت باشد، بسیجی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان