۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عملیاتی شدن «تانک فلاق»در رزمایش بیت‌المقدس ۲۸
کد خبر: ۱۸۸۱۹۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عملیاتی شدن «تانک فلاق»در رزمایش بیت‌المقدس ۲۸

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: در رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ برای نخستین بار از تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ریز توپخانه بهره‌گیری می‌شود.

عملیاتی شدن «تانک فلاق»در رزمایش بیت‌المقدس ۲۸

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: در رزمایش بیت‌المقدس 28 برای نخستین بار از تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ریز توپخانه بهره‌گیری می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر صبح قزوین ( صبح قزوین )، میر سید مسعود زواره‌ای، رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس 28 و در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه دستاوردهای جدید این نیرو در رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش برای نخستین بار تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ ریز توپخانه که جهت عملیات روانی علیه نفرات دشمن کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین تانک‌بر فوق سنگین پوریا و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز در این رزمایش مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش درباره تانک فلاق گفت: این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح 12.7 م.م است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

به گفته امیر زواره‌ای این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان