۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حساب بانکی اعضای هیات مدیره شرکت‌های متخلف مشمول ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مسدود می‌شود
کد خبر: ۱۸۸۱۵۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

حساب بانکی اعضای هیات مدیره شرکت‌های متخلف مشمول ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مسدود می‌شود

مجلس مجوز مسدودسازی حساب‌های بانکی اعضای هیات مدیره شرکت‌های متخلف مشمول بند ۵ ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ را صادر کرد.

حساب بانکی اعضای هیات مدیره شرکت‌های متخلف مشمول ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مسدود می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح مواد 3، 6 و 24 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی دو بند را به بند 5 تبصره سه ماده 6 این قانون الحاق کردند.

براساس این الحاقیه مرجع ثبت‌ شرکت‌ها مکلف شد امور ثبتی مربوط به شرکت‌هایی که موضوع این بند هستند را در صورت دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام دهد.

بر این اساس اعطای مجوز توسط سازمان مذکور صرفا پس از ارائه گزارش‌های مالی حسابرسی شده توسط اشخاص حقوقی موضوع این بند به سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز بوده و سازمان مکلف به انتشار این اطلاعات است که نحوه و سطح دسترسی عموم به اطلاعات شرکت‌ها با رعایت سایر موارد این قانون و قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب اول آذر سال 84 انجام می‌گیرد.

نمایندگان مجلس در این باره مقرر کردند در صورت تخلف از اجرای این بند با اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک‌ها و موسسات غیربانکی موظفند حساب‌های بانکی اعضای هیات مدیره شرکت‌های مشمول این بند اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی را تا زمان انجام تکالیف مقرر مسدود کنند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان