۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مناطق کمتر توسعه یافته نیازمند حمایت مجموعه مدیریت شهری هستند
کد خبر: ۱۸۸۱۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

مناطق کمتر توسعه یافته نیازمند حمایت مجموعه مدیریت شهری هستند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برخی از محلات قزوین جزء مناطق کمتر توسعه یافته هستند که بیش از سایر محلات نیازمند حمایت و پشتیبانی مجموعه مدیریت شهری هستند.

مناطق کمتر توسعه یافته نیازمند حمایت مجموعه مدیریت شهری هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، مریم نخستین، عضو شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مسجد امام زمان(عج) محله چوبیندر از کارگاه «سلامت و شهروند اجتماعی» با موضوع «آنچه باید درباره دیابت و سل بدانیم» که در قالب طرح «محله ما» برگزار شد، بازدید کرد.

نخستین در حاشیه بازدید از این کارگاه اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در محلات قزوین یکی از اقدامات خوب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف آموزشی است.

آموزش، کلید توسعه شهری است
وی افزود: برخی از محلات قزوین جزء مناطق کمتر توسعه یافته هستند که بیش از سایر محلات نیازمند حمایت و پشتیبانی مجموعه مدیریت شهری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: اکثر افراد این محلات دانش لازم را برای داشتن یک زندگی سالم را ندارند، به طور قطع برگزاری چنین کارگاه‌هایی در ارتقاء سطح فرهنگ شهرنشینی، آداب داشتن یک زندگی شاد و سالم مثمرثمر خواهد بود.

نخستین تصریح کرد: امروز فرهنگ آپارتمان نشینی تبدیل به یک مد در سطح جامعه شده که جایگزینی ندارد، لذا آموزش شهروندان به ویژه بانوان نقش بسزایی در بهبود کیفیت زندگی خانواده‌ها دارد.

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه آموزش، کلید توسعه شهری است،گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین موفق شده است با استفاده از پتانسیل های خوب محلات قزوین، در مسیر آموزش و توانمند سازی شهروندان گام‌های خوبی بردارد.

نخستین در ادامه با بیان این مطلب که اوقات فراغت نقشي مهم در زندگی افراد دارد، بیان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همواره برنامه‌های مفید و متنوعی را برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها پیش بینی می‌کند.

وی اظهار کرد: ضرورت دارد تا با بهره برداری مناسب از این ظرفیت عظیم در جهت پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان و آموزش تفکر صحیح و کار تیمی در اولویت برنامه‌های اوقات فراغت سازمان همچون سال‌های گذشته حرکت کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در پایان تصریح کرد: متاسفانه نقش آموزش و پرورش در زمینه شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان و ارائه ایده‌های جدید به آنها بسیار کمرنگ است، لذا باید تمامی ارگان‌های دخیل در بحث غنی سازی اوقات فراغت بطور جدی وارد میدان عمل شوند تا این خلاء به شکل مناسبی پر شود.

دیابت شایع‌ترین علت قطع پا در دنیا است
در ادامه مراسم راحله ردایی، کارشناس سلامت مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین طی سخنانی به اهمیت پیشگیری دیابت اشاره کرد و گفت: این بیماری شایع‌ترین علت نابینایی در افراد بالغ، مهمترین علت نارسایی مزمن کلیه و شایع‌ترین علت قطع پا در دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: میلیون‌ها دیابتی حتی از بیماری خود آگاه نیستند و تنها ممکن است در آغاز، احساس خستگی شدیدی داشته باشند.

ردایی، دفع ادرار بیش از حد معمول، احساس تشنگی فراوان، احساس تهوع و استفراغ، تاری دید، احساس گرسنگی و در عین حال کاهش وزن، ابتلای پی در پی به بیماری های عفونی، زخم‌های پوستی که به سختی بهبود پیدا می‌کند را از جمله علائم دیابت برشمرد و گفت: البته این علائم در همه افراد، یکسان نیست.

ردایی در پابان افزود: انجام ورزش به مدت سه تا چهار بار در هفته یکی از راه‌های کنترل یا پیشگیری از دیابت است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان