۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خرمشهر اقتصادی کی قرار است آزاد شود؟/ آقای روحانی خرمشهر را خدا آزاد کرد نه کدخدا!
کد خبر: ۱۸۸۰۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

تاملی بر ادعای روحانی؛

خرمشهر اقتصادی کی قرار است آزاد شود؟/ آقای روحانی خرمشهر را خدا آزاد کرد نه کدخدا!

هنوز مدت زیادی از ادعای جناب رییس جمهور مبنی بر آزادسازی خرمشهرهای اقتصادی و سیاسی چندان نگذشته است، با این حال هنوز توفیقی در گشایش اقتصادی و سیاسی مشاهده نمی شود هرچند که باید به جناب رییس جمهور گوشزد کرد که خرمشهر را خدا آزاد کرد نه کدخدا!

خرمشهر اقتصادی کی قرار است آزاد شود؟/ آقای روحانی خرمشهر را خدا آزاد کرد نه کدخدا!
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، هنوز مدت زیادی از ادعای جناب رییس جمهور مبنی بر آزادسازی خرمشهرهای اقتصادی و سیاسی چندان نگذشته است، با این حال هنوز توفیقی در گشایش اقتصادی و سیاسی مشاهده نمی شود هرچند که باید به جناب رییس جمهور گوشزد کرد که خرمشهر را خدا آزاد کرد نه کدخدا!

آقای روحانی در ۳ خرداد ۹۴ در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران گفت: همان‌طور که سرداران نظامی ما خرمشهر را آزاد کردند، سرداران سیاسی هم خرمشهرها را آزاد خواهند کرد. این گزارش ادعای رییس جمهور روحانی را درخصوص آزادسازی خرمشهرهای سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده است.

*مروری بر سخنان آقای روحانی

امروز سرزمین زیبای فعالیت اقتصادی شما با دنیا، توسط ۱+۵ شورای امنیت و ابرقدرت ها اشغال شده است و ما با ابزار سیاسی و دیپلماسی می‌خواهیم سرزمین اقتصاد خود را که به ناورا تصرف و اشغال شده، آزاد کنیم…این پروسه تا آزادی همه خرمشهرهای سرزمین اقتصادی، تجاری، بانکی، بیمه ای، اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی و علمی ادامه می یابد…باید با ابزار سیاسی و دیپلماسی سرزمین اقتصادی کشور را که به ناروا اشغال شده آزاد کنیم…

 

*آیا خرمشهر اقتصادی آزاد شده است؟

برای بررسی ادعای آقای روحانی،کافی است به اظهارات ولی الله سیف (رئیس بانک مرکزی) در شورای روابط خارجی امریکا توجه شود: «انتظار ما این است که بعد از اجرای برجام، ایران به تجارت بین‌الملی متصل شود. تاکنون اثری که از توافق هسته ای انتظار داشتیم را ندیدیم. با در نظر گرفتن فعالیت‌هایی که ما انجام دادیم، اتفاقی برایمان نیفتاده است.  به‌طور کلی ما قادر نیستیم از پول های خود در خارج استفاده کنیم. آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند. ایران انتظار دارد دولت آمریکا امکان دسترسی محدود کشورش به دلار را برای تسهیل مبادلات مالی با کشورهای دیگر فراهم کند و به اجرای کامل توافق هسته‌ای پایبند باشد.»

 

*خرمشهر را خدا آزاد کرد

رزمندگان و سرداران عملیات فتح خرمشهر به وعده های الهی باور داشتند و با اعتقاد به اسلام انقلابی، اقدام و عمل نمودند. خرمشهرهای اقتصادی را کدخدا آزاد نمی کند؛ مردانی از مکتب اسلام انقلابی (خان طومانی) را می طلبد. با مدیران خوان تومانی و عناصر حلقه های نیویورک و نیاوران تنها روی کاغذ می توان عملیات کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: تهران نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان