۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سوم خرداد از صفحات برجسته تاریخ ایران اسلامی است
کد خبر: ۱۸۸۰۶۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سوم خرداد از صفحات برجسته تاریخ ایران اسلامی است

‌استاندار هرمزگان گفت: سوم خرداد نماد فرهنگ ایثار و مقاومت و یکی از صفحات برجسته و زرین تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است.

سوم خرداد از صفحات برجسته تاریخ ایران اسلامی است

‌استاندار هرمزگان گفت: سوم خرداد نماد فرهنگ ایثار و مقاومت و یکی از صفحات برجسته و زرین تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه خلیج فارس، دکتر جاسم جادری با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: سوم خرداد نماد فرهنگ ایثار و مقاومت و یکی از صفحات برجسته و زرین تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است که به تعبیر حکیمانه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تنها فتح خاک نیست، بلکه فتح عالی ترین ارزش‌های اسلامی و انسانی است و از همین منظر این روز برای همیشه در تاریخ استقامت و ایستادگی ملت غیور ایران ماندگار شده است.

وی سوم خرداد را یادآور سالروز فتحی خاطره انگیز و افتخار آفرین برای ملت غیور و با عظمت ایران دانست و افزود: سوم خرداد یادآور روزهایی است که دشمن متجاوزانه، ظالمانه و بی‌هیچ دلیلی تجاوز به ایران را سرلوحه کار خود قرار داد و به سمت سرزمین ما حمله ور شد و اگرچه در تاریخ جنگ تحمیلی یکی از تلخ ترین و سخت ترین لحظات، سقوط خرمشهر بود اما با تفکر زعیمانه مردی که در افق نگاهش جز آزادی و صلابت ملت ایران نبود، یکی از شیرین ترین خاطرات دفاع مقدس با آزادسازی خرمشهر عزیز رقم خورد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: تلاش شهیدانی همچون جهان آرا برای حفظ ذره ذره خاک کشور و دفاع از مردان، زنان و کودکانی که آینده خود را بدون نام ایران تصور نمی‌کردند، زمینه ساز این حماسه شد و امام امت نیز با تعبیری نیکو در این خصوص فرمودند که "‌خرمشهر را خدا آزاد کرد‌"‌.

جادری با بیان اینکه آزادی خرمشهر همان قدر که برای ما استراتژیک‌ بود، برای دشمن خوار‌کننده و تضعیف کننده بود، تصریح کرد: سوم خرداد به واقع نشانگر تلالو ایمان در عالی ترین سطوح بندگی خداوند و پیروی از رهبری دوراندیش است که رزمندگان و شهدا آن را به منصه ظهور رساندند.

وی گفت: به راستی سوم خرداد شکستی وصف ناشدنی را به دشمنان وارد آورد و مردمی که تجهیزات مبارزاتی اندک داشتند تنها به واسطه قدرت ایمان و پایداری توانستند، صحنه‌ای از استقامت در مسیر متعالی را به نمایش بگذارند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز اگرچه ابزارهای دشمنی و مخالفت با ملت ایران تغییر یافته، اما جمهوری اسلامی ایران به تمامی مخالفانش ثابت کرده که در راه پیشرفت، توسعه و حفظ ارزش‌های متعالی خود هر لحظه آماده ایثار، از خودگذشتگی و خلق حماسه‌ای با رنگ و بوی سوم خرداد است.

جادری اضافه کرد: بر این باوریم که دولت تدبیر و امید در راستای هدف ارزشمند شهدا، رزمندگان و ایثارگران سوم خرداد که همان سربلندی ایران عزیز است، گام برمی دارد و در این مسیر به ایثار، از خودگذشتگی و همراهی تمامی آنانی که دل در گروی این آب خاک دارند، نیازمند است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان