۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تعریف ظرفیت‌های جدید برای استان مرکزی در سفر رئیس جمهور
کد خبر: ۱۸۸۰۲۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تعریف ظرفیت‌های جدید برای استان مرکزی در سفر رئیس جمهور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رئیس جمهور و هیئت دولت در سفر به استان مرکزی ظرفیت‌های جدیدی را برای این استان تعریف کنند.

تعریف ظرفیت‌های جدید برای استان مرکزی در سفر رئیس جمهور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رئیس جمهور و هیئت دولت در سفر به استان مرکزی ظرفیت‌های جدیدی را برای این استان تعریف کنند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )- منطقه مرکزی- افزود: طبیعتا سفرهای استانی رئیس جمهور باید با برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای استان‌هایی که سفر به آنها انجام می‌شود همراه باشد که قطعا همین طور است.

وی ادامه داد: یک سری برنامه‌ها باید ظرف مدت یک سال انجام گیرد که برای آن باید برنامه‌ریزی کرد و یک سری برنامه‌ها ظرف مدت سه سال باید عملیاتی شود که تحت عنوان برنامه‌های میان‌مدت قابل برنامه‌ریزی است و یک سری برنامه‌ها که از آنها بلندمدت یاد می‌شود باید ظرف مدت مثلا 10 سال عملیاتی شود و در این سفرها لازم است به منظور اجرایی شدن این برنامه‌ها طرح و برنامه ارائه کرد و مسئولان را مجاب به عملیاتی کردن آن کرد.

وی تاکید کرد: همچنین باید برای چشم‌انداز 20 ساله کشور در هر استانی هم در قالب برنامه‌های ویژه نگاه جدی داشت که عملیاتی کردن چنین برنامه‌هایی بسیار مهم است.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به برنامه‌هایی که در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت برای استان مرکزی باید در نظر گرفت، افزود: در خصوص استان مرکزی نیز در امور زیربنایی مثل راه و راه آهن باید اقدام جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک استان مرکزی در کشور ادامه داد: استان مرکزی در کریدور شمال جنوب و شرق غرب کشور قرار دارد، از این رو نگاه جدی دولتمردان به حوزه راه و راه آهن را می‌طلبد.

وی گفت: پل ارتباطی مرکز کشور به شمال جنوب و شرق غرب نیازمند توجه دولت است. باید با این دید به استان مرکزی نگاه کرد.

وی با تاکید بر اینکه راه‌آهن در حوزه ارتباطات نیز نیازمند توسعه در این استان است، افزود: مسئله دوم بحث انتقال انرژی و خطوط انتقال انرژی مثل برق، گاز و نفت و سایر امکانات است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به مشکل تامین آب در استان مرکزی گفت: مسئله آب جزو تنگناهای استان مرکزی است و اگر توجه جدی به آن نشود آسیب پذیری در این حوزه بیشتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در استان مرکزی مشکل آب جدی گرفته نشود در معرض کویری شدن قرار می‌گیرد، تصریح کرد: از آنجاکه بخش اعظمی از استان مرکزی با کویر همسایه است، لذا برای جلوگیری از آسیب رساندن کویر به این استان باید در این سفر تمهیدات لازم را اتخاذ کرد.

وی تصریح کرد: همان تدابیری که برای قم و کاشان در حوزه آب اندیشیده شده است باید برای ساوه، دلیجان و خمین که سهم عمده‌ای در توسعه استان مرکزی دارند نیز اتخاذ کرد.

به گفته وی نیمی از استان مرکزی در حوزه منابع آبی مشکل جدی دارد در حالی که ظرفیت استان در حوزه کشاورزی و صنعتی ویژه و بسیار بالاست.

امام جمعه اراک به موضوع اشتغال در استان مرکزی نیز پرداخت و افزود: صنایع موجود استان با ظرفیت حدود 40 درصد فعالیت می‌کنند، لذا در این سفر باید تدبیری کرد که ظرفیت صنایع را ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در ساوه و زرندیه فعالیت دارند، اظهار کرد بانک‌ها و بیمه مساعدت لازم را با این واحدها داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت: آقای رئیس جمهور در سفر استانی به استان مرکزی ظرفیت‌های جدیدی را برای استان تعریف کنند تا توسعه‌های مختلفی که امکانش در استان هست در این استان شکل بگیرد.

به گفته وی، باید تدبیر اندیشید تا با رشد تولید ناخالص ملی در سایه اتخاذ برنامه‌های کوتاه مدت، ظرفیت استان را در حوزه کشاورزی، صنعتی و دامداری دو یا سه برابر کرد.

وی به توجه دولت در حوزه مسائل فرهنگی، امنیتی و مهاجرنشینی به عنوان مسائل جدی استان نیز تاکید کرد و افزود: در این سفر باید برنامه حکیمانه فرهنگی و نیز کمک به تقویت حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به سابقه دوستی خود با دکتر روحانی نیز گفت: بنده و جناب دکتر روحانی طلبه سال 40 مدرسه مرحوم آیت الله گلپایگانی هستیم و از ایشان تقاضا دارم تا در سفر به استان مرکزی با عنایتی که به حوزه های علمیه استان دارند، روحیه طلبگی را به استان تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر دستاوردها و برکات ارزشمندی را برای مردم استان مرکزی در پی داشته باشد و در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری گام‌های استواری برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان