۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مخالفان هاشمی در مجلس خبرگان پنجم در اکثریت‌اند/جنتی، شاهرودی و موحدی گزینه‌های اصلی ریاست خبرگان
کد خبر: ۱۸۷۷۳۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مخالفان هاشمی در مجلس خبرگان پنجم در اکثریت‌اند/جنتی، شاهرودی و موحدی گزینه‌های اصلی ریاست خبرگان

روزنامه آرمان با اعتراف به این نکته که مخالفان هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان پنجم در اکثریت هستند، از حضرات آیات جنتی، شاهرودی و موحدی به عنوان گزینه‌هایی که بیشترین شانس برای جلوس بر کرسی ریاست خبرگان را دارند، نام برده است.

مخالفان هاشمی در مجلس خبرگان پنجم در اکثریت‌اند/جنتی، شاهرودی و موحدی گزینه‌های اصلی ریاست خبرگان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری صبح قزوین ، روزنامه آرمان وابسته به خاندان هاشمی رفسنجانی در شماره روز گذشته خود در مطلبی با عنوان «آیت‌ا... امینی کاندیدای ریاست خبرگان؟» به بررسی موضوع ریاست مجلس آتی خبرگان پرداخت و نوشت: کمتر از یک هفته دیگر تا تعیین تکلیف هیات‌رئیسه دوره اول مجلس خبرگان رهبری پنجم باقی مانده است، حال گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه چه کسی رئیس می‌شود بالا گرفته.

آرمان در ادامه با اشاره به این که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فعلا قصد کاندیداتوری برای ریاست خبرگان را ندارد، تصریح کرد: با این وجود نمی‌شود او را از معادله ریاست خبرگان کنار گذاشت.

روزنامه آرمان، در کنار آیت‌ا... هاشمی، چهره‌هایی نظیر آیت‌ا... احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌ا... محمود هاشمی شاهرودی رئیس هیأت حل اختلاف قوای سه‌گانه و آیت‌ا... محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های تصدی ریاست خبرگان مطرح کرده و ادامه داده است: برخی نیز آیت‌ا... امینی را گزینه جدی ریاست خبرگان می‌دانند و گفته می‌شود این موضوع مورد حمایت آیت‌ا... هاشمی است.

 

روزنامه ارمان در ادامه با اعتراف به اینکه «باید توجه داشت که همه افراد حاضر در لیست متبوع آیت‌ا... هاشمی، دقیقا همسو با ایشان نبودند» نوشت: نمونه بارز آن آیت‌ا... موحدی کرمانی است که خود گزینه جدی و مهمی برای تصدی این مقام است.

این روزنامه در ادامه آورده است: « باید توجه داشت که فضای کلی حاکم بر خبرگان پنجم تفاوت چندانی با دوره قبل نداشته و افرادی که به لحاظ مشی سیاسی تا حدودی با آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی اختلاف نظر داشتند، در دوره پنجم نیز در تقریبا اکثریت حضور را دارند و این می‌تواند شرایط را کمی تغییر دهد»

روزنامه خاندان هاشمی در پایان شانس‌های اصلی جلوس بر کرسی ریاست خبرگان را حضرات آیات موحدی کرمانی، جنتی و هاشمی شاهرودی دانسته است.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان