۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز جمع‌آوری کمک‌های مردمی طرح همای رحمت هلال احمر
کد خبر: ۱۸۷۶۷۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آغاز جمع‌آوری کمک‌های مردمی طرح همای رحمت هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از آغاز دوازدهمین دوره طرح ملی همای رحمت در سراسر کشور خبر داد و گفت: سفره‌های مهربانی در ایام ماه مبارک رمضان در خانه‌های داوطلب و شعب جمعیت هلال احمر برپا می‌شود.

آغاز جمع‌آوری کمک‌های مردمی طرح همای رحمت هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از آغاز دوازدهمین دوره طرح ملی همای رحمت در سراسر کشور خبر داد و گفت: سفره‌های مهربانی در ایام ماه مبارک رمضان در خانه‌های داوطلب و شعب جمعیت هلال احمر برپا می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت صبح قزوین ( صبح قزوین فرح‌ناز رافع در خصوص اجرای چهارمین دوره از طرح ملی همای رحمت در سراسر کشور، اظهار داشت: رمضان با همه مهربانی‌هایش در راه است، فرصتی مغتنم برای تهذیب روح و اسبابی برای راه یافتن به عرش خدا فراهم شده است. فضل ماه مبارک رمضان با همه زیبایی‌هایش تنها به روزه گرفتن نیست، بلکه هدف از آن توجه به نداشته‌های همنوعان است. نیازمندانی که باید مورد توجه قرار گیرند و در داشته‌هایمان شریک شوند.

وی افزود: در همین راستا سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند همچون سنوات گذشته همزمان با موسم رحمت و تجلی حقیقت با بهره‌مندی از همت والا و دستان توانای خیرین و نیکوکاران در جهت دستگیری از محرومین و نیازمندان کم برخوردار در سراسر کشور «برنامه ملی همای رحمت» را با رویکرد گستراندن سفره‌های مهربانی (آیین افطار) و توزیع بسته‌های غذایی بین اقشار محروم اجرا کند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه با تاسی از تعالیم الهی در شیوه خدمت رسانی و کمک به ایتام، حفظ کرامت انسانی نیازمندان و رشد ایمانی معنوی‌شان در ایام نزول قرآن، هدایت کمک‌های مردمی با توجه به فضای معنوی ماه مبارک رمضان در راستای حمایت از خانواده‌های محروم، ایجاد زمینه مشارکت خیرین و نیکوکاران در اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه و خیریه، ایجاد فضای مناسب به منظور تعامل تنگاتنگ خیرین و نیکوکاران با گروه‌های هدف جهت تامین بخشی از نیازهایشان، آگاهی بخشی عمومی نسبت به ماموریت‌ها و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت و تشخیص و ارتقای سطح آمادگی استانی و شهرستانی به صورت هماهنگ در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به توزیع سبدهای غذایی در میان نیازمندان اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست افراد نیازمند شناسایی می‌شوند و سپس سبدهای غذایی تهیه شده از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر به خانواده‌های نیازمند اهدا می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی ضمن اعلام شماره حساب برای جذب کمک‌های نقدی خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: خیرین و داوطلبان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق سامانه تلفن همراه کد USSD *733*5151# و یا حساب شماره 42/000/000/15 بانک ملت، واریز کنند.

رافع ادامه داد: به منظور تامین کمک‌های غیرنقدی برای اجرای طرح ملی همای رحمت و برپایی سفره‌های مهربانی تفاهم‌نامه با کترینگ‌ها، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، مراکز سیاحتی و زیارتی برای تقبل وعده‌های افطار نیازمندان روزه‌دار بر اساس تعداد سفره و بهره‌ور صورت می‌گیرد؛ علاوه بر آن دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در زمینه تامین کمک‌های نقدی و غیرنقدی، همکاری لازم را دارند.

به گفته وی، بیماران صعب العلاج، زنان سرپرست خانوار یا خانواده‌های بی‌سرپرست، مادران باردار نیازمند، ایتام و خانواده‌های کم برخوردار حاشیه شهرها و روستاهای دور افتاده، معلولین، سالمندان و از کار افتادگان و خانواده‌های زندانیان و محرومین افرادی هستند که در طرح ملی همای رحمت به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان