۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین/ مسئولین استان ساخت یادمان‌های شهدای گمنام را جدی بگیرند
کد خبر: ۱۸۷۱۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین اعلام کرد:

کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین/ مسئولین استان ساخت یادمان‌های شهدای گمنام را جدی بگیرند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین بیان کرد: مهمترین برنامه بزرگداشت سوم خرداد کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس(باغ موزه) در بوستان فدک و در جوار ۸ شهید گمنام این منطقه است.

کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین/ مسئولین استان ساخت یادمان‌های شهدای گمنام را جدی بگیرند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک میلاد امام زمان(عج) و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: دفاع مقدس ترویج فرهنگ خودباوری، ایثار، ولایتمداری و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است.
وی در ادامه افزود: در استان قزوین برای بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر 200 برنامه توسط مسئولین استان، نیروهای مسلح برنامه ریزی شده است و طی جلساتی با استاندار و فرمانداران شهرستان‌های استان هماهنگی لازم برای برگزاری برنامه‌های مناسبتی در این روز صورت گرفته است.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های هفته آزادسازی خرمشهر اذعان کرد: مهمترین برنامه در این روز کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس(باغ موزه) در بوستان فدک و در جوار 8 شهید گمنام این منطقه است.
وی ادامه داد: این مرکز فرهنگی در زمینی به وسعت 4 هکتار و در فاز اول 5 هزارمتر مربع با اعتباری نزدیک به 14 میلیارد تومان ساخته می‌شود، این مرکز با حمایت و مشارکت استاندار، معاون عمرانی استانداری، رئیس سازمان نظام مهندسی و شهرداری و شورای شهر اجرایی خواهد شد.
طاهرخانی یادآور شد: مراسم کلنگ زنی این مرکز فرهنگی روز سوم خرداد(دوشنبه) ساعت 17 و سی دقیقه در بوستان باراجین انجام می‌شود.


وی از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در فرماندهی قرارگاه لشگر 16 زرهی خبر داد و گفت: همچنین مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس روز سوم خردادماه در سالن جهاد کشاورزی استان در ساعت 10 صبح برگزار می‌شود و از 10 کتا دفاع مقدس با موضوعات خاطرات رزمندگان استان قزوین رونمایی خواهد شد.

چاپ و رونمایی 30 عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان سال


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین عنوان کرد: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، انتشار بیانیه به مناسبت سالروز سوم خرداد، نواختن زنگ مقاومت در ساعت 11 در مدارس استان، برگزاری راهپیمایی سازمان هلال احمر از دیگر برنامه‌های این هفته است.
وی با بیان اینکه استان قزوین میزبان 60 شهید گمنام در 25 نقطه از قزوین است، ابراز کرد: در هفته جاری تعدادی از مزار شهدای گمنام استان در مناطق بوئین زهرا، آبگرم، آوج، اقبالیه و کوهین و بیدستان کلنگ زنی خواهد شد.
این مسئول تصریح کرد: مطالبه ما اهتمام جدی مسئولین استان در ساخت یادمان برای مزارهای شهدای گمنام در مناطق مختلف استان است؛ البته از فرماندهی نیروی انتظامی استان برای ساخت یادمان شهید گمنام این سازمان در کمتر از یک سال قدردانی می‌کنیم.
وی از چاپ و رونمایی 30 عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: در جلسه هماهنگی برنامه‌های سوم خرداد سال جاری با مسئولین شهرداری مطرح شد که سه میدان اصلی شهر به نام‌های شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام و شهدای جهاد سازندگی نامگذاری شود.
طاهرخانی درباره فعالیت‌های این سازمان در نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای دانش آموزان و دانشجویان ابراز کرد: با همت پژوهشگاه دفاع مقدس 2 واحد درسی به صورت تئوری در دبیرستان‌ها و به اردوهای راهیان نور به صورت عملی برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برای دانشجویان استان نیز با همت 42 استاد که زیر نظر بنیاد حفظ آثار آموزش دیده‌اند 2 واحد درسی با عنوان مبانی دفاع مقدس تدریس می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان