۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آغاز ثبت نام اینترنتی دانش‌آموزان مدارس شاهد از امروز
کد خبر: ۱۸۷۱۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره امور ایثارگران آموزش و پرورش استان خبر داد:

آغاز ثبت نام اینترنتی دانش‌آموزان مدارس شاهد از امروز

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان قزوین از آغاز ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان مدارس شاهد خبر داد.

آغاز ثبت نام اینترنتی دانش‌آموزان مدارس شاهد از امروز
سعید زندی، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‎وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد اظهار کرد: از سال گذشته ثبت نام در مدارس شاهد به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
وی افزود: دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خرداد و دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم از ابتدای تیر می‌توانند برای ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول تا 15 خرداد و دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم تا 14 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

جلوگیری از ثبت‌نام‌های خارج از ضوابط از مزایای ثبت‌نام اینترنتی است
وی تصریح کرد: متقاضیان ثبت نام در مدارس شاهد، در زمان یاد شده می‌توانند به با مراجعه به سامانه سجا به آدرس اینترنتی saja.medu.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.
زندی با اشاره به مزایای ثبت نام اینترنتی عنوان کرد: عدم نیاز به حضور خانواده‌ها در مدارس و نظارت بیشتر بر امر ثبت‌نام جهت جلوگیری از انجام ثبت نام‌هایی خارج از ضوابط اعلام شده از جمله مزایای ثبت‌نام اینترنتی است.
وی تصریح کرد: پس از اتمام مرحله ثبت نام اینترنتی به کسانی‌که بیشترین امتیاز را داشته باشند از طریق پیامک یا تلفنی اطلاع رسانی می‌شود تا با ارائه مدارک مورد نیاز به مدارس مراجعه کنند.
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در مدرسه، مدارک دانش‌آموز با اطلاعاتی که در سیستم ارائه شده تطبیق داده می‌شود تا در صورت کامل بودن مدارک و نبود تناقض در اطلاعات، اقدامات مربوط به ثبت نام قطعی دانش‌آموز انجام ‌شود.
این مسئول عنوان کرد: جامعه هدف مدارس شاهد، فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد هستند و از دانش‌آموزان غيرشاهد نظیر فرزندان جانباز زیر 50 درصد، حافظ قرآن كريم، دارندگان رتبه برتر در مسابقات فرهنگی و هنری یا مسابقات قرآنی آموزش و پرورش در سطح منطقه، استان و کشور، فرزند فرهنگیان، فرزند يا نوه خير مدرسه ساز نیز در صورت دارا بودن شرايط و کسب امتیاز لازم و همچنین وجود ظرفیت خالی در مدارس ثبت‌نام به عمل می‌آید.

فعالیت 15 مدرسه شاهد و ایثارگر در قزوین
وی ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان مدارس شاهد در سال گذشته را در حدود 600 نفر به استثنای دوره دوم متوسطه اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته به طور متوسط 4 برابر ظرفیت مدارس استان، افراد متقاضی ثبت‌نام برای ورود به مدارس شاهد بودند و امسال با توجه به اینکه ثبت‌نام پایه دهم را نیز خواهیم داشت به طور قطع ظرفیت ثبت‌نام نیز افزایش خواهد داشت.
زندی ادامه داد: هم‌اکنون در سطح استان 13 مدرسه شاهد و 2 مدرسه ایثارگران فعالیت دارند که در حدود 4 هزار و 600 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان